۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳

اختصاص 100میلیارد ریال برای تامین آب شهر بندری چوئبده

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از اختصاص 100میلیارد ریال برای تامین آب شهر بندری چوئبده در 55کیلومتری جنوب شهر آبادان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۱۳۹۱

صادق حقیقی پور در گفتگو باخبرنگارمانا افزود:طرح جامع آبرسانی به چوئبده از طریق یک خط انتقال آب از آبادان و خرید و نصب یک دستگاه آب شیرین کن با ظرفیت 15هزار متر مکعب در روز در مدت یک سال به پایان خواهد رسید.

وی گفت: با اجرای این طرح ، آب آشامیدنی شهر 12هزار نفری چوئبده در دراز مدت حل ویکی از مطالبات اصلی مردم این منطقه مرزی و حساس برآورده می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در ادامه با اشاره به مشکلات بوجود آمده در تامین آب شهرهای خرمشهر ، آبادان ، جزیره مینو ، اروندکنار و چوئبده که عموما" به علت پیشروی آب دریا(خلیج فارس) بوده افزود: آب خرمشهر و آبادان هم اکنون در وضعیت پایدار از محل طرح آبرسانی غدیر تامین می شود و بتدریج آب شهرها و روستاهای این شهرستان بندری از طرح غدیر تامین خواهد شد.

شایان ذکراست، پیشروی آب خلیج فارس از خرداد ماه جاری و شوری بالای 14هزار میکروموس سبب از کار انداختن تصفیه خانه اصلی آبادان و خرمشهر شد. همچنین شوری آب و غیرقابل مصرف شدن آن سبب بروز اعتراض ها و تجمع های مردمی در ماه های خرداد و تیرشده است.

15تیر ماه با حضور وزیر نیرو طرح آبرسانی غدیر به صورت آزمایش به بهره برداری رسید و چند روز بعد آب شیرین از رودخحانه کرخه در شمال خوزستان به شهرهای آبادان و خرمشهر رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار