۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی:

15 درصد محوطه بندر امام(ره) در اشغال کالای متروکه است/رسوب هزاران کانتینر در بنادر کشور

15 درصد محوطه بندر امام(ره) در اشغال کالای متروکه است/رسوب هزاران کانتینر در بنادر کشور
معاون امور بندری و مناطق آزاد سازمان بنادر و دریانوردی گفت: 15 درصد از محوطه های بندر امام خمینی(ره) در اشغال کالاهای متروکه و رسوبی است.
کد خبر: ۸۱۳۹۰
به گزارش مانا، محمدعلی حسن زاده با بیان اینکه آمار رسوب کالا در بندر امام خمینی(ره) و دیگر بنادر را به گمرک کشور ارائه کرده ایم، از اشغال 15 درصد از محوطه های بندر امام(ره) از سوی کالاهای متروکه خبر داد و تصریح کرد: ۲۲۵ هزار تن کالای متروکه و ۱۴۳ هزارتن کالای رسوبی در بندر امام خمینی موجود است که مدتها از زمان رسوب آنها گذشته است.   
وی با اعلام اینکه حداکثر مجاز هستیم ضریب اشغال انبار را تا ۶۰ درصد نگه داریم، اظهار داشت: 13 انبار و مخزن در بندر امام(ره) در اشغال کالاهای متروکه است که به رغم پیگیری‌های سازمان بنادر تاکنون تعیین تکلیف نشده اند.
حسن زاده همچنین از افزایش تناژ کالاهای متروکه از سال گذشته در بندر امام خمینی(ره) خبر داد و افزود: در سطح کشور در حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد محوطه های نگهداری کالا در اشغال کالاهای متروکه و رسوبی است که باید تلاش کنیم این میزان در این بندر نیز کاهش پیدا کند.
این عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره رسوب کالا در دیگر بنادر کشور نیز گفت: در بندر شهید رجایی ۹۵ هزار TEU  کالای کانتینری و در حدود ۳ میلیون تن کالای غیرکانتینری رسوبی شده اند.
 وی مجموع کانتینرهای رسوب کرده در بنادر را در حدود ۱۲۱ هزار کانتینر ۲۰ فوت دانست و گفت: این کانتینرها بسیار فراتر از مدت زمانی که باید در بنادر باقی مانده اند و هنوز صاحبان کالا امیدوارند که آنها را ترخیص کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار