۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

پیش بینی ارز آوری 13 میلیون دلار از صادرات میگوی گلستان

صادرات میگوی گلستان در سال گذشته 5.7 میلیون دلار ارزآوری برای کشور و استان به همراه داشته است که پیش بینی می شود این میزان در فصل پرورش جاری از محل صادرات میگو به بازارهای هدف خارجی بیش از 13 میلیون دلار ارزآوری داشته باشد.
کد خبر: ۸۱۳۷۷

مدیر کل شیلات استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های به عمل آمده سال جاری در بیش از 800 هکتار از مزارع پرورش میگو گمیشان ذخیره سازی انجام خواهد شد.

سید جواد قدس علوی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، با این میزان، تولیدی بیش از دو هزار و 500 تن میگو را در استان گلستان در سال 97 شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان ساخت: در سال گذشته اعتبارات قابل توجهی جهت تکمیل کانال های آبرسان، زهکش و ابنیه مجتمع پرورش میگو گمیشان  تخصیص داده شد که با توجه به اولویت این پروژه ها، تکمیل زیرساخت ها هم اکنون نیز در حال انجام است.

 این مقام مسئول در استان گلستان در ادامه از تامین برق فاز اول مجتمع پرورش میگوی گمیشان در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت مجتمع پرورش میگو گمیشان در استان گلستان گفت: با توجه به اهمیت مجتمع پرورش میگو گمیشان در اقتصاد منطقه، بدون شک اگر اعتباری برای استان در نظر گرفته شود ،مقدار قابل توجهی از آن به این مجتمع اختصاص داده خواهد شد.

قدس علوی به توجه ویژه استاندار و سایر مسئولین به بهره بردای اقتصادی از مجتمع پرورش گمیشان به عنوان یکی از قطب های مهم اقتصادی استان اشاره کرد.

مدیر کل شیلات استان همچنین به طرح ایجاد موج شکن در داخل دریا به عنوان یکی از مهمترین اولویت های اداره کل شیلات استان گلستان به منظور توسعه مجتمع پرورش میگوی گمیشان نام برد.

وی تاکید کرد: در مورد ایجاد موج شکن در دریا مطالعاتی انجام گرفته است که پس از تامین اعتبار این طرح اجرایی می شود.

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان بیان داشت: با ایجاد این طرح از ورود رسوباتی که ممکن است از دریا وارد مجتمع پرورش میگوی گمیشان شود، گرفته خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول در استان گلستان، پرورش دهندگان میگو می توانند با استفاده از تسهیلات کم بهره توسعه روستایی در جهت رونق و افزایش راندمان تولید خود گام بردارند.

وی در ادامه گفته های خود  تاکید کرد: در همین راستا و بنا به اعلام سازمان شیلات ایران، تسهیلات سرمایه در گردش صندوق توسعه ملی در دو بخش مناطق کم برخوردار با سود هفت درصد و مناطق برخوردار با سود 11 درصد به متقاضیان پرداخت می شود.

قدس علوی بیان داشت: سازمان شیلات ایران در دو مورد تسهیلات روستایی در قالب تسهیلات توسعه روستایی و تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی آمادگی همکاری با متقاضیان را دارد و پرورش دهندگان می توانند با ثبت نام در سامانه کارا از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی خاطرنشان ساخت: صادرات میگوی گلستان در سال گذشته 5.7 میلیون دلار ارزآوری برای کشور و استان به همراه داشته است که پیش بینی می شود این میزان در فصل پرورش جاری از محل صادرات میگو به بازارهای هدف خارجی بیش از 13 میلیون دلار ارزآوری داشته باشد.

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان در ادامه گفته های خود با اشاره به اتمام کار زیرساخت های راه آهن ایران ـ ترکمنستان ـ قزاقستان اظهار کرد: با راه اندازی این خط مسیر صادرات میگوی گمیشان با کانتینرهای سردخانه دار ریلی به کشورهای اوراسیا به ویژه روسیه هموارتر خواهد شد.

برچسب ها: میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار