۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

توسعه توریسم در بندر ماهشهر با بکارگیری شناور تفریحی

توسعه توریسم در بندر ماهشهر با بکارگیری شناور تفریحی
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از ساخت و خرید یک فروند شناور تفریحی جهت به کارگیری در آبهای بندر ماهشهر با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد و گفت: پیش بینی می شود این شناور تفریحی تا پایان سال جاری در بندر ماهشهر به آب اندازی و مورد استفاده گردشگران قرار گیرد.
کد خبر: ۸۱۳۷۵

علیرضا ایزدی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در راستای توسعه توریسم دریایی در سواحل استان خوزستان، هم اکنون شاهد افزایش حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، یکی از مهمترین دلایل افزایش سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه توریسم دریایی استان خوزستان را اعلام سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر ارائه تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران در این زمینه عنوان کرد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری خرید دو فروند شناور جهت بکارگیری در مسیر بندر خرمشهر- بندر بصره، گفت: همانگونه که پیش از این اعلام کردیم شناورهای مذکور توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و با اخذ تسهیلات از سوی بنادر و دریانوردی به زودی به آب اندازی خواهند شد.

ایزدی در ادامه گفته های خود یادآور شد: علاوه بر سرمایه گذار مذکور در بخش توریسم دریایی، سرمایه گذار دیگری نیز نسبت به خرید شناور جهت بکارگیری در بندر ماهشهر به اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مراجعه کرده است.

این مقام مسئول در استان خوزستان بیان داشت: این سرمایه گذار در حال حاضر یک مجتمع تفریحی در بندر ماهشهر را اداره می کند که قصد دارد با ساخت و خرید شناور تفریحی، امکانات توریسم دریایی در بندر ماهشهر را گسترش دهد.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، هم اکنون موافقت اصولی برای خرید شناور تفریحی در بندر ماهشهر صادر شده است.

ایزدی اذعان داشت: با اخذ تسهیلات لازم و مجوزها از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به زودی شاهد آغاز عملیات ساخت یک فروند شناور تفریحی مطابق با استاندارد های روز دنیا جهت بکارگیری در بندر ماهشهر و آبهای استان خوزستان خواهیم بود.

وی تاکید کرد: پیش بینی می شود این شناور تا پایان سال جاری در بندر ماهشهر به آب اندازی و مورد استفاده گردشگران قرار گیرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، یادآور شد: در حال حاضر مجموعه اسکله مناسب برای پهلوگیری این شناور تفریحی در بندر ماهشهر وجود دارد.

وی خاطرنشان ساخت: در صورت استقبال گردشگران از فعالیت های توریسم دریایی در بندر ماهشهر و افزایش سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه، شاهد ساخت اسکله های استاندارد تفریحی با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی در این منطقه خواهیم بود.

به گفته ایزدی، شناور تفریحی در بندر ماهشهر می تواند در مسیرهای مختلف در نوار ساحلی خلیج فارس و اروند رود نسبت به برگزاری تورهای تفریحی دریایی اقدام کند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، یادآور شد: این شناور تفریحی قرار است در یکی از شرکت های داخلی ساخته و در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار گیرد.

لازم به ذکر است، بندر ماهشهر، از قدیمی ترین بنادر خلیج فارس است که قدمتش به دوران ساسانیان برمی گردد.بندر ماهشهر، تنها شهر ایران است که دارای خور است و آن هم «خور موسی» است. خور موسی با داشتن گونه‌های جانوری متفاوت از جمله دلفین‌های گوژپشت و پرندگان دریایی مانند فلامینگو‌ها، کفچه نوک‌ها، اگرت‌های ساحلی، سلیم‌های خرچنگ خوار، پرستوهای کاکلی، پرستوهای دریایی، پرستوهای پشت دودی، خرچنگ‌های کوچک، گلخورک‌ها و انواع ماهی‌ها جاذبه گردشگری خوبی برای دوستداران طبیعت محسوب می شود. در خور موسی جزایر بکر تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و مناظر ساحلی زیبایی وجود دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار