۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
در نشست فوق العاده مسکو انجام شد:

امضای پروتکل ارزیابی فرامرزی تاثیرات زیست محیطی بر خزر

امضای پروتکل ارزیابی فرامرزی تاثیرات زیست محیطی بر خزر
سازمان محیط زیست کشور از امضای سند همکاری کشورهای ساحلی خزر در باره «ارزیابی تاثیرات زیست محیطی فرامرزی بر کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریای خزر» در اجلاس فوق العاده کشورهای ساحلی در مسکو خبر داد.
کد خبر: ۸۱۳۶۳

به گزارش مانا، اجلاس فوق العاده کنوانسیون تهران یا «کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریای خزر» روز جمعه در مسکو برگزار شد.
در این نشست، پنج کشور ساحلی خزر پروتکل همکاری کشورهای ساحلی خزر در باره « ارزیابی تاثیرات زیست محیطی فرامرزی بر کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریای خزر» را امضاء کردند.
بر اساس این گزارش، هدف از تدوین این پروتکل، بررسی های فرامرزی تاثیرات زیست محیطی به منظور حفاظت از دریای خزر در مقابل تاثیرات فعالیت های اقتصادی در حوزه این دریا و اجرای اصول توسعه مداوم و شفافیت است.
شایان ذکر است پروتکل ارزیابی زیست محیطی دریای خزر الحاقی به کنوانسیون تهران پس از ۵ سال وقفه در روز جمعه ۲۰ جولای در مسکو به امضای مقامات  ۵ کشور عضو کنوانسیون شامل ایران، روسیه، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان رسید؛ این پروتکل شامل ۲۳ ماده و ۳ ضمیمه است.
گفتنی است، سند مذکور از سوی وزرای ذیربط چهار کشور شرکت کننده و پروین فرشچی معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ایران به امضا رسید.
 در این مراسم علاوه بر  پروین فرشچی ،اعضای  هیات ایرانی؛ ناصر مقدسی رییس مرکز بین الملل سازمان حفاظت محیط زیست و کنوانسیون ها و حیدریان معاون سفیر ایران در مسکو حضور داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار