۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳

تقویم گردشگری نوار ساحلی عمان تدوین شد

تقویم برنامه های جامع گردشگری در نوار ساحلی استان سیستان و بلوچستان ثبت نهایی شد.
کد خبر: ۸۱۳۵۸

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار مانا از تهیه تقویم برنامه های جامع گردشگری در نوار ساحلی استان سیستان و بلوچستان جهت ثبت نهایی خبر داد.

علیرضا جلال زایی ادامه داد: با تهیه این تقویم، با اعمال تغییرات مدیریتی هرگز شاهد تغییر برنامه های تدوین شدن جهت اجرا نخواهیم بود.

به گفته وی، ثبت برنامه های گردشگری در قالب تقویم، فرصت و زمان کافی را برای جذب گردشگران در آن مقطع زمانی به سواحل استان فراهم خواهد کرد.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همچنین این امر کیفیت برگزاری جشنواره ها  و برنامه های مناسبتی را افزایش خواهدداد.

وی برگزاری مسابقات موج سواری در سواحل رمین را نمونه بارزی از این موضوع عنوان کرد و گفت: طی سالهای اخیر شاهد برگزاری این جشنواره در سواحل رمین هستیم که با ثبت آن در تقویم برنامه های اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری این مسابقات هر ساله تحت هر شرایطی برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: همچنین تهیه تقویم مجموعه مدیران را ملزم و مقید به برگزاری برنامه های ثبت شده در تقویم به صورت تک سازمانی و یا مشارکتی خواهد کرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفته های خود به نقش مهم توسعه توریسم در سواحل مکران از طریق همکاری با کشور عمان اشاره کرد.

به گفته وی، توسعه همکاری های گردشگری با کشور عمان می تواند زمینه جذب هر چه بیشتر گردشگران به این مناطق را فراهم کند که امیدواریم به زودی شاهد تحقق این مهم باشیم.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: هر چند کشور پاکستان از نظر مرزی با سواحل مکران ایران بسیار نزدیک تر است اما به دلیل مسائل امنیتی، مشارکت با آنها در زمینه توریسم کاملاً منتفی است اما کشور عمان، کشور شایسته و گزینه بسیار مناسبی نسبت به سایر کشورهای همسایه جنوبی برای همکاری ها در زمینه توریسم دریایی  محسوب می شود.

وی تاکید کرد: ثبات امنیتی بالا در کشور عمان، اطمینان ما را در بخش سرمایه گذاری آنها در زمینه های مختلف از جمله گردشگری را به دنبال خواهد داشت.

جلال زایی تصریح کرد: از سوی دیگر از آنجا که بخش قابل توجهی از عمانی ها، اقوام بلوچ های ساکن در استان سیستان و بلوچستان هستند، توسعه همکاری های دو کشور در زمینه های توریستی، توسعه های اقتصادی و تبادل فرهنگی را نیز برای دو کشور به همراه خواهد داشت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: به منظور تحقق اهداف بلند مدت استان جهت بهره برداری اقتصادی از دریای عمان، اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان ن برنامه های ویژه ای برای توسعه گردشگری در نوار ساحلی دریای عمان و ایجاد توریسم دریایی تدوین کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با تحقق برنامه های در نظر گرفته شده در آینده نزدیک شاهد توسعه توریسم در سواحل دریای عمان و به دنبال آن رونق اقتصادی منطقه باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار