۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

بادهای مونسون به کمک گردشگری دریایی آمد

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از رونق توریسم دریایی در سواحل مکران با شروع فصل وزش بادهای مونسون خبر داد.
کد خبر: ۸۱۳۵۳

علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هر ساله در فصل تابستان با شروع وزش بادهای مونسون و خنک شدن هوا شاهد افزایش ورود گردشگران به سواحل جنوبی استان به ویژه از استانهای همجوار نظیر کرمان و خراسان هستیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، با هر ساله نیز شاهد برگزاری جشنواره مونسون به مناسبت آغاز وزش بادهای مونسون و ایجاد شرایط مناسب و لذت بخش آب و هوایی در شهرستان چابهار هستیم.

وی ادامه داد: امسال نیز همچون سالهای گذشته نسبت به برگزاری این جشنواره از سوی سازمان منطقه آزاد قشم اقدام می شود.

به گفته وی، برنامه های در نظر گرفته شده در جشنواره مونسون، شرایط بسیار مناسبی را برای جذب گردشگران به سواحل مکران به خصوص سواحل چابهار فراهم می کند.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: برگزاری جشنواره مونسون تا اواسط شهریور ماه همچون سالهای گذشته برای جذب هر چه بیشتر گردشگران ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این جشنواره تاثیر بسزایی در جذب هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی به استان سیستان و بلوچستان دارد، اظهار امیدواری کرد: امسال نیز شاهد رونق هر چه بیشتر این جشنواره بزرگ گردشگری باشیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، اذعان داشت: جاذبه های طبیعی منحصر به فرد در سواحل مکران، امکان انجام انواع ورزش های دریایی از جمله غواصی، موج سواری، قایقرانی و شنا از جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران برخوردار است.

وی خاطرنشان ساخت: علاوه بر جاذبه های طبیعی، وجود بازارهای بزرگ در منطقه آزاد چابهار با قیمت های مناسب نیز گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود سوق می دهد.

دکتر جلال زایی تاکید کرد: در زمان برگزاری جشنواره مونسون، تسهیلات رفاهی و تفریحی قابل توجهی در اختیار گردشگران ورودی به جزیره قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان همچنین از برگزاری تورهای داخلی برنامه ریزی شده در ایام جشنواره بزرگ مونسون به سمت سواحل مکران و منطقه آزاد چابهار خبر داد.

وی اظهار امیدواری کرد: در طول مدت برگزاری جشنواره مونسون گردشگران زیادی به سواحل جنوبی استان سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه چابهار وارد شوند.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، جشنواره های مختلفی مرتبط با توریسم دریایی در قالب جشنواره مونسون برگزار می شود.

وی در ادامه گفته های خود اذعان داشت: همچنین برگزاری مسابقه شتر سواری، نمایشگاه غذای محلی، نمایشگاه صنایع دستی، برگزاری مراسم آیینی و اجرای موسیقی سنتی از دیگر برنامه های این جشنواره گردشگری خواهد بود.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: استفاده از تفریحات دریایی موجود در سواحل چابهار و خرید ارزان قیمت در مراکز خرید منطقه آزاد چابهار مهمترین انگیزه سفر برای گردشگران ورودی به چابهار به ویژه از استانهای همجوار کرمان  و خراسان است.

لازم به ذکر است، وزش بادهای مونسون که باران زا نیز هستند هر ساله در فصل تابستان در سواحل دریای عمان شروع می شود. وزش این بادها باعث خنک شدن آب و هوا می شود و در نتیجه با مساعد شدن شرایط آب و هوایی شرایط برای پذیرش مسافران مهیا می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار