۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار به توریسم جزیره هرمز

اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار به توریسم جزیره هرمز
جهت تکمیل زیرساختهای گردشگری در جزیره هرمز امسال مبلغ 30 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری اختصاص خواهد یافت.
کد خبر: ۸۱۳۵۱

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: جزیره هرمز یکی از مهمترین ظرفیت های توریسم دریایی استان هرمزگان در منطقه آبهای خلیج فارس محسوب می شود.

اشکان مختاری با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته برخی زیرساختهای گردشگری در این جزیره زیبا ایجاد شده است، گفت: این امر در راستای تبدیل این منطقه به عنوان منطقه ملی گردشگری صورت گرفته است و جهت تکمیل زیرساختهای گردشگری در جزیره هرمز امسال مبلغ 30 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری اختصاص خواهد یافت.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، ایجاد زیرساختهای گردشگری شامل ساخت مجموعه توریستی، آلاچیق و مبلمان ساحلی، سرویس بهداشتی و بازارچه ساحلی است که در قالب طرح منطقه ملی گردشگری ایجاد خواهند شد.

وی با اشاره به اختصاص اعتبارات سالانه جهت ایجاد زیرساختهای اولیه گردشگری در جزیره هنگام طی سالهای اخیر، اظهار داشت: در حال حاضر زیرساختهای اولیه گردشگری برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ایجاد امکانات و تاسیسات گردشگری از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تا حدود زیادی فراهم شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، مهمترین زیرساختهای ایجاد شده در جزیره هرمز جهت ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی، آبرسانی و برق رسانی در منطقه ساحلی جهت ایجاد امکانات گردشگری عنوان کرد.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، امکانات گردشگری در قالب طرح ملی گردشگری در جزیره هرمز شامل ایجاد انواع خدمات رفاهی و تفریحی با محوریت توریسم دریایی خواهد بود.

این مقام مسئول در استان هرمزگان در ادامه گفته های خود با اشاره به اینکه هنوز امکانات مناسب گردشگری در جزیره هرمز ایجاد نشده است، بیان داشت: با این وجود امکان اقامت شبانه نیز در جزیره هرمز برای گردشگران علاقه مند فراهم خواهد بود.

مختاری با اشاره به اینکه هنوز هتل در دست ساخت جزیره هرمز به بهره برداری نرسیده است، یادآور شد: هم اکنون در جزیره هرمز مهمانسرای کوچکی به گردشگران خدمات رسانی می کند. علاوه بر این در صورت لزوم می توان از خانه های مسکونی بومیان جزیره برای اسکان گردشگران بهره برد.

وی خاطرنشان ساخت:  اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری جهت توسعه توریسم در جزیره هرمز می تواند زمینه تحول گردشگری دریایی در منطقه خلیج فارس را فراهم کند که یکی از مهمترین این امکانات، اماکن اقامتی مناسب جهت اسکان گردشگران به جزیره با سلایق مختلف است.

مختاری در ادامه گفته های خود به وضعیت فعلی گردشگری جزیره هرمز اشاره کرد و گفت: هم اکنون تورهای گردشگری به جزیره هرمزاز مبدا بندرعباس و با استفاده از اتوبوس های دریایی به طور روزانه توسط دفاتر خدمات مسافرتی استان برای گردشگران علاقه مند برگزار می شود.    

وی با اشاره به اینکه تورهای گردشگری به جزیره هرمز از رونق بسیار خوبی به ویژه در نیمه دوم سال برخوردارند، بیان داشت: گردشگران با استفاده از شناورهایی که حداقل ظرفیت 60 نفر مسافر را دارند و از ایمنی کامل برخوردارهستند به جزیره هرمز انتقال داده می شوند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، یکی از مهمترین اهداف گردشگران برای سفر به جزیره هرمز را استفاده از تورهای غواصی در آبهای ساحلی این جزیره عنوان کرد.

وی به وجود جاذبه های منحصر به فرد طبیعی در جزیره هرمز اشاره کرد و گفت: این جزیره به دلیل عدم وجود مراکز خرید در مقایسه با جزایر کیش و قشم میزان گردشگر کمتری را به خود جذب می کند اما می توان با ایجاد امکانات رفاهی، این جزیره را به دلیل بکر بودن و دور بودن از زندگی شهری به مرکز توریسم دریایی در خلیج فارس تبدیل کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار