۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
آلفالاینر :

صف شناورهای بیکار طولانی تر می شود

صف شناورهای بیکار طولانی تر می شود
هم صدا با ائتلاف 2M و THE، ائتلاف اقیانوسیه تعدادی حلقه سرویس دهی (loop ) خود در ترانس پاسیفیک را کاهش می دهد.
کد خبر: ۸۱۳۴۵

به گزارش گروه بین الملل مانا در حالیکه سایه تهدیدهای تعرفه و کاهش تقاضا مالکان شناورها را مجبور به برگرداندن شناورهای خود ساخته است، ائتلاف اقیانوسیه شامل کشتیرانی CMA CGM فرانسه، کاسکوی چین، اورگرین تایوان و OOCL هنگ کنگ همسو با ائتلاف های 2M و THE و در تلاش برای ارتقای نرخ بهره گیری ناوگان، چندین حلقه سرویس دهی ( Loop ) خود را در مسیر تجاری ترانس پاسیفیک برداشته است.
این گزارش ادامه داد: کاهش خطوط سرویس دهی در سراسر مسیرهای اصلی تجاری منجر به افزایش تعداد کشتی های بیکار شده است به طوریکه مالکان تناژهای اضافی را در پی افت تقاضا بازمی گردانند.
بر طبق آمار و ارقام منتشرشده از سوی لویدزلیست اینتلیجنس، ظرفیت ناوگان کشتی کانتینری به 305 هزار و 594 TEUدر هفته جاری رسید. این رقم سهم 1.5 درصد از کلی ظرفیت ناوگان جهانی را تشکیل می دهد.
به گفته آلفالاینر، طی ماه گذشته سه خط سرویس دهی در ترانس پاسیفیک عقب نشینی کردند، این به معنی برداشتن 21 هزارTEU ظرفیت از مسیر است، رقمی که سهم 6.7 درصد در ظرفیت ترانس پاسیفیک را به خود اختصاص می دهد. این روند که حکایت از تنزل چشم انداز تقاضا دارد، در پی تشدید تنش های تجاری در جنگ تعرفه ای آمریکا چین به وقوع پیوسته است.
آلفالاینر در ادامه افزود: کاهش بیشتر خطوط سرویس دهی در مسیرهای ترانس پاسیفیک و خاورمیانه سبب داغ تر شدن تنور کشتی های بیکار در هفته های آینده خواهد شد.
در حالیکه راه اندازی چند خطوط سرویس دهی جدید در مسیرهای تجاری ترانس آتلانتیک و آسیا-استرالیا در ماه جاری و هم چنین ماه آینده به برداشته شدن تناژ اضافی کمک خواهد کرد، اما چشم انداز ناامیدکننده باقی می ماند، چرا که فصل اوج تابستان نتوانست تقاضای برای جذب شناور را افزایش دهد.
نکته قابل توجه اینکه، علیرغم کاهش اخیر اعلام شده ظرفیت، اما ظرفیت کلی تناژ در مسیر ترانس پاسیفیک از آسیا به هر دو ساحل شرقی و غربی آمریکا بیشتر از یک سال گذشته است.
انتظار می رود در ماه سپتامبر سال جاری میلادی ظرفیت کلی هفتگی به 450 هزار TEU برسد، این رقم در مقایسه با 441 هزار و 700 TEU حکایت از افزایش 1.09 درصدی دارد. اما با این وجود در مقایسه با 8.4 درصد ماه آوریل سال جاری میلادی افت چشمگیری را نشان می دهد.

برچسب ها: شناور بیکار
ارسال نظرات
آخرین اخبار