۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵

آمار دزدی دریایی در 6 ماه نخست 2018 منتشر شد

آمار دزدی دریایی در 6 ماه نخست 2018 منتشر شد
تعداد دزدی‌های دریایی و حملات مسلحانه به شناور‌ها در بازه زمانی ژانویه- ژوئن سال جاری میلادی در آسیا به ۴۰ مورد رسید.
کد خبر: ۸۱۳۴۳
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از ReCCAP ISC، مجموع حملات دزدان دریایی در شش ماه نخست سال جاری میلادی در آسیا به ۴۰ مورد رسید و کاهش ۱۵ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی تجربه کرد به گونه‌ای که تعداد حملات موفق ۲۹ و ناموفق ۱۱ مورد گزارش شد. تعداد این حملات در شش ماه ابتدایی ۲۰۱۷ میلادی به ترتیب ۴۰ و هفت مورد اعلام شده بود.
بر اساس این گزارش، ReCCAP ISC اعلام کرده است که میزان حملات طی ۱۰ سال گذشته (۲۰۰۹-۲۰۱۸) و در بازه زمانی مذکور به کمترین میزان خود رسیده است. از تعداد ثبت شده سه مورد دزدی دریایی و ۳۷ مورد دیگر حمله مسلحانه به شناور‌ها بوده است. 
این گزارش ادامه داد: بنادر و لنگرگاه‌های آسیای در بازه زمانی ژانویه-ژوئن سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد پیشرفت های قابل توجهی بوده‌اند که بیشترین میزان آن در بنگلادش و فیلیپین مشهود است. دستگیری‌های متعدد از مجرمین و بازگرداندن اقلام سرقت شده در بندر Chittagong، لنگرگاه جنوبی فیلیپین و منطقه Gujarat هند انجام شده است. خوشبختانه موردی از گروگان گیری خدمه نیز در شش ماه نخست سال جاری در دریایی سولو-سلبس دیده نشد. 
افزون بر آن، هیچگونه سرقت موفقیت آمیز بار نفتی نیز گزارش نشد و تعدادی از مجرمین برای حمله به تانکر Lee Bo نیز در تاریخ یک ژوئن سال جاری میلادی که قصد سرقت بار این شناور را داشتند، دستگیر شدند. 
با این حال، ReCCAP از افزایش نگرانی‌ها به دنبال افزایش تعداد حوادث در شش ماه نخست سال جاری میلادی بر شناور‌هایی که در تنگه مالاکا و سنگاپور و همچنین بنادر و لنگرگاه‌های ویتنام تردد دارند، خبر داده است.
از مجموع ۴۰ حادثه اعلام شده در شش ماه نخست سال جاری میلادی، ۳۱ مورد حمله مستقیم به شناور‌ها در زمان توقف آن‌ها در لنگرگاه و یا به هنگام پهلوگیری بوده و ۹ مورد در زمان تردد شناور‌ها اتفاق افتاده است. تمامی حملات ثبت شده در بنگلادش و اندونزی درحالی به وقوع پیوست که شناور‌ها در لنگرگاه بودند و تمامی حوادث در تنگه مالاکا و سنگاپور به شناور‌ها زمان تردد آن‌ها در اقیانوس بوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار