۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
به زودی؛

پروژه بزرگ توریسم دریایی در بندر گز کلید می خورد

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: با رفع مشکلات پیش روی سرمایه گذار عمانی و واگذاری اراضی ساحلی مورد نیاز، به زودی عملیات اجرایی پروژه بزرگ توریسم دریایی در بندر گز آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۸۱۳۳۷

ابراهیم کریمی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استان گلستان با دارابودن سواحل زیبا و خلیج آرام گرگان از پتانسیل بالایی در بخش توسعه گردشگری دریایی برخوردار  بوده و شهرستان ساحلی بندر گز طی سالهای اخیر به یکی از اصلی ترین قطب های گردشگری استان گلستان تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه نوار ساحلی این شهرستان ساحلی  به دلیل حضور تعداد زیاد گردشگران به ویژه در ایام تعطیلات تابستان، به انواع امکانات رفاهی تجهیز شده است، تاکید کرد: شهرستان ساحلی بندر گز با در اختیار داشتن بخش زیادی از سواحل خلیج گرگان از جذابیت زیادی برای گردشگران ورودی به استان گلستان برخوردار است.                                               

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ایجاد زیرساختهای گردشگری در نوار ساحلی بندر گز از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان شاهد حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ایجاد امکانات و مجتمع های توریستی در بندر گز هستیم.

کریمی یکی از مهمترین پروژه های توریستی در بندر گز را پروژه آرمان طبیعت عنوان کرد و گفت: به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی ساخت این مجتمع توریستی در بندر گز خواهیم بود.

این مقام مسئول در استان گلستان، بیان داشت: قرار بود عملیات ساخت این مجتمع سال گذشته آغاز شود که به دلیل برخورد این پروژه با آغاز تحریم ها ، عملیات کلنگ زنی به تعویق افتاد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذار این پروژه توریستی، عمانی است، مهمترین مشکل به وجود آمده برای پروژه توریستی آرمان طبیعت را انتقال پول سرمایه گذار به ایران در پی تحریم های بانکی عنوان کرد و اظهار داشت: هم اکنون این مشکل برطرف شده است و  اجرایی شدن این پروژه توریستی، بدون شک تاثیر بسیار مثبتی بر تورسیم دریایی استان خواهد داشت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با بیان اینکه پروژه توریستی دریایی آرمان طبیعت در زمینی به مساحت 54 هکتار در ساحل بندر گز اجرایی می شود، گفت:  مجتمع توریستی دریایی آرمان طبیعت، شامل تمام امکانات لازم اقامتی، پذیرایی و تفریحی خواهد بود.

این مقام مسئول در استان گلستان اعتبار لازم جهت اجرایی شدن این پروژه را 500 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: تمام این مبلغ توسط سرمایه گذار بخش خصوصی تامین شده و نیازی به اخذ تسهیلات از سوی سرمایه گذار نبوده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ساخت این مجتمع تجاری طی هفته گذشته آغاز شده است، بیان کرد: بنا به گفته سرمایه گذار بخش خصوصی، مجتمع توریستی آرمان طبیعت، ظرف شش ماه آینده آماده سرویس دهی به گردشگران ورودی به نوار ساحلی بندر گز خواهد بود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، بیان کرد: ساخت هتل، مکان های اقامتی، کمپینگ، کلوپ های دریایی ، اسکله تفریحی، زمین بازی کودکان، رستوران و ... از جمله تاسیساتی است که قرار است در این مجتمع گردشگری ایجاد شود.                                           

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار داشت: با بهره برداری از این مجتمع گردشگری ساحلی، شاهد تحولی بزرگ در صنعت گردشگری استان گلستان در بخش تفریحات ساحلی و دریایی خواهیم بود.  

لازم به ذکر است، سال گذشته اخباری مبنی بر آغاز عملیات اجرایی پروژه توریسم دریایی آرمان طبیعت منتشر شد که بنا به گفته مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان به دلیل اعمال تحریم ها و عدم امکان انتقال پول سرمایه گذار عمانی به کشور، عملیات اجرایی این پروژه مدتی به تعویق افتاد.

برچسب ها: بندر گز
ارسال نظرات
آخرین اخبار