۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

جنگ تجاری و روزهای خوب برای بازار فله خشک!

جنگ تجاری و روزهای خوب برای بازار فله خشک!
احتمال می رود، جنگ تجاری در جریان بین آمریکا و چین تقاضای تن مایل را افزایش دهد، چرا که نگاه چین برای واردات سویا به سمت آمریکای جنوبی می رود.
کد خبر: ۸۱۳۳۲

به گزارش گروه بین الملل مانا " Randy Giveans " تحلیل گر برجسته بانک سرمایه گذاری چند ملیتی Jefferies مستقر در نیویورک گفت: بخش فله خشک ممکن است از جنگ تجاری در جریان بین آمریکا و چین نفع ببرد، چرا که چین به دنبال وارد کردن سویا از آمریکای جنوبی است، البته به شرطی روزهای خوش در انتظار فله خشک است که این جنگ تجاری اقتصادی جهانی را مختل نکند.

وی در ادامه افزود: چین بیش از 85 درصد از محصولات سویای خود را از آمریکا، برزیل و آرژانتین وارد می کند. از آنجائیکه سفر دریایی از کشورهای آمریکای جنوبی مانند برزیل/آرژانتین به چین طولانی تر از سفر خود آمریکا به چین است، از این رو انتظار می رود، رشد تقاضا برای سویای آمریکای جنوبی تقاضای تن مایل برای فله برهای ناوگان فله خشک را افزایش دهد.

بر طبق Marine Traffic، مسیر کشتیرانی از بندر سانتوس برزیل به شانگهای چین 11 هزار و 175 مایل دریایی است، در حالیکه فاصله بین بندر نیویورک و شانگهای ده هزار و 651 مایل دریایی برآورد می شود.

ناگفته نماند، دولت ترامپ در نظر دارد، تعرفه ده درصدی را به واردات چینی به ارزش 200 میلیارد دلار تحمیل کند، در حال حاضر مالیات 25 درصدی بر کالاهای وارداتی از چین به ارزش 50 میلیارد دلار وضع شده است.

این گزارش در پایان نوشت: دونالد ترامپ چین را به شیوه های تجاری ناعادلانه وسرقت حقوق مالکیت معنوی متهم می کند.

برچسب ها: فله خشک جنگ تجارت
ارسال نظرات
آخرین اخبار