۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

کانال سوئز بسته شد

کانال سوئز بسته شد
تصادم سه شناور در کانال سوئز موجب توقف عملیات در این کانال شد. هنوز اطلاعات روشنی از جزئیات این واقعه در دست نیست.
کد خبر: ۸۱۳۲۷
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از خبرگزاری سی نیوز انگلیس، یک حادثه بزرگ در کانال سوئز به موجب برخورد سه شناور رخ داد که کانال سوئز را بست و عملیات آن را مختل کرد. به نظر می‌رسد تنها مقصر این حادثه شناور‌ها نباشند و مدیریت کانال مسئولیت بزرگی را بر دوش خود گذاشت چراکه یک شناور از کارافتاده در کانال نباید موجب برخورد چندین شناور می‌شد.
بر اساس این گزارش، برخورد در قسمت جنوبی کانال سوئز از سوی یک شناور کانتینری موسوم به AENEAS انجام شد که از نقص فنی در موتور خود رنج برده و به ناچار متوقف شده بود و به دنبال آن سه فروند شناور فله خشک با نام‌های تجاری PANAMAX ALEXANDER، SAKIZAYA KALON و OSIOS DAVID با یکدیگر برخورد کردند چراکه قادر به توقف نبودند. تمامی شناور‌ها خساراتی را متحمل شدند و به کمک یدک کش‌ها به گوشه‌های کانال منتقل شدند. این پایان داستان نیست چراکه یک فروند شناور پست پاناماکس کانتینری متعلق به خط کشتیرانی NYK ژاپن با فله بر پاناماکس نیز برخورد کرد.
تمامی شناور‌ها به استثنا AENEAS در کانال هستند و این شناور کانتینری سفر خود را در دریای سرخ ادامه می‌دهد. شناور‌های PANAMAX ALEXANDER، SAKIZAYA KALON و OSIOS DAVID به شمال کانال منتقل شده و در دریاچه‌های Great Bitter لنگر انداخته‌اند و شناور ژاپنی نیز قادر به ادامه سفر و ترانزیت بار خود به سمت بندر روتردام است.
اطلاعات شناور‌های حاضر در حادثه
• شناور کانتینری AENEAS با شماره آیمو  ۹۴۲۶۷۹۰، ظرفیت ۶۳۰۵۹ هزار DWT، ۵۰۹۰ TEU، ساخت سال ۲۰۱۰ میلادی، با پرچم هنگ کنگ و مدیریت شرکت Anglo-Eastern.
• شناور فله بر PANAMAX ALEXANDER با شماره آیمو  ۹۲۳۳۴۹۲، ظرفیت ۷۴۲۴۷ DWT، ساخت سال ۲۰۰۱ میلادی، با پرچم قبرس و مدیریت شرکت خطوط دریایی قبرس.
• شناور فله بر SAKIZAYA KALON با شماره آیمو  ۹۷۴۹۹۰۸، ظرفیت ۸۱۶۹۱ DWT، ساخت سال ۲۰۱۷ میلادی، با پرچم flag WISDOM MARINE LINES SA، تایوان.
• شناور فله بر OSIOS DAVID با شماره آیمو ۹۵۹۳۳۶۱، ظرفیت ۵۵۸۳۱ DWT، ساخت سال ۲۰۱۲ میلادی، با پرچم جزایر مارشال و مدیریت AM NOMIKOS TRANSWORLD MARITIME، یونان. 
• شناور کانتینری NYK ORPHEUS با شماره آیمو  ۹۳۱۳۰۰۸، ظرفیت ۱۴۵۲۵ DWT، ۹۱۲۰ TEU، ساخت سال ۲۰۰۸ میلادی، با پرچم پاناما و مدیریت خط کشتیرانی NYK ژاپن.
ارسال نظرات
آخرین اخبار