۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

60 پست اسکله تفریحی در هرمزگان؛ آماده ارائه خدمات توریستی

60 پست اسکله تفریحی در هرمزگان؛ آماده ارائه خدمات توریستی
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت: بنا به اعلام اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، هم اکنون 60 پست اسکله تفریحی در طول نوار ساحلی سرزمین اصلی و جزایر این استان آماده ارائه خدمات توریستی به گردشگران است.
کد خبر: ۸۱۳۱۹

اشکان مختاری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت:استان هرمزگان با دارا بودن 14 جزیره  در آبهای خلیج فارس، مهمترین مقصد توریسم دریایی در کشور محسوب می شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان ادامه داد: همچنین وجود جاذبه های منحصر به فرد دریایی در طول نوارساحلی استان، پتانسیل فوق العاده بالایی را در جذب گردشگران به این مناطق فراهم آورده است.

 وی تاکید کرد: به همین دلیل اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، برنامه های ویژه ای در راستای توسعه و رونق توریسم دریایی در نظر گرفته است که در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن تمام این برنامه ها در استان خواهیم بود.

وی خاطرنشان ساخت: در این زمینه همکاریهای فرابخشی با سایر ارگان های مرتبط از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی استان در حال انجام است که این امر مقدمات انجام فعالیت های جدی در راستای توسعه توریسم دریایی در استان را فراهم کرده است.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، متقاضیان بخش خصوصی خرید شناورهای تفریحی می توانند با مراجعه به اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نسبت به اخذ تسهیلات لازم جهت خرید شناور مورد نظر خود اقدام کنند.

وی در ادامه گفته های خود از تکمیل زیرساختهای گردشگری مرتبط با توریسم دریایی در نوار ساحلی استان هرمزگان و جزایر خلیج فارس خبر داد و تصریح کرد: اسکله های تفریحی، شناورهای تفریحی، ایجاد امکانات ورزش های دریایی، ساخت پلاژها و شناگاه های استاندارد، اقامتگاه های ساحلی و دریایی و رستورانهای دریایی از جمله ملزومات توسعه توریسم دریایی محسوب می شوند.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان به  ایجاد و ساماندهی اسکله های تفریحی با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی در طول نوار ساحلی استان هرمزگان جهت پلوگیری و شناورهای تفریحی اشاره کرد.

مختاری در ادامه بر ضرورت تسریع در توسعه زیرساختهای مرتبط با توریسم دریایی تاکید کرد و اظهار داشت: در سفر اخیر مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به بندر لنگه از سوی ایشان اعلام شد که 17 اسکله تفریحی در غرب استان آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

وی اذعان داشت: بنابراین سرمایه گذاران علاقه مند جهت فعالیت در بخش شناورهای تفریحی می توانند با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری نسبت به اخذ مجوزهای لازم جهت فعالیت های توریستی اقدام کنند.

این مقام مسئول در استان هرمزگان گفت: سپس این سرمایه گذاران جهت استفاده از اسکله های تفریحی به اداره بنادر و دریانوردی استان معرفی خواهند شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در ادامه گفته های خود خاطرنشان ساخت: بنابه اعلام اداره بنادر و دریانوردی استان، 60 اسکله تفریحی هم اکنون در طول نوار ساحلی استان هرمزگان وجود دارد.

به گفته وی، برخی از این اسکله از قبل وجود داشته اما با تغییر کاربری، هم اکنون آماده پهلوگیری شناورهای تفریحی است و برخی دیگر نیز جدید ساخته شده اند.

مختاری اذعان داشت: هم اکنون اسکله های تفریحی مذکور در طول نوار ساحلی سرزمین اصلی و جزایر این استان آماده ارائه خدمات توریستی به گردشگران است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار