۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

شناورهای هیوندایی مجهز به اسکرابر می شوند

شناورهای هیوندایی مجهز به اسکرابر می شوند
شرکت کشتیرانی هیوندایی به محض آنکه اپراتور خط کره جنوبی سفارش ساخت ۲۰ فروند شناور غول پیکر کانتینری را نهایی کند، اقدام به خرید اسکرابر خواهد کرد.
کد خبر: ۸۱۳۱۷
به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت کشتیرانی هیوندای کره جنوبی موسوم به HMM استفاده از اسکرابر‌ها را ابزار انطباق با قانون جهانی سوخت کم سولفور ۰.۵ درصد برای سوخت دریایی تا سال ۲۰۲۰ میلادی دانست. 
بر اساس این گزارش، شرکت کشتیرانی کره در تاریخ چهارم ژوئن سال جاری میلادی برنامه خود مبنی بر سفارش هشت فروند شناور به ظرفیت ۱۴ هزار TEU و تعدادی دیگر به ظرفیت ۲۳ هزار TEU را به کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی و شرکت مهندسی دریایی و کشتی سازی دوو اعلام کرد. چندین تفاهم نامه در این باره امضا شد، اما امضای قرارداد نهایی در زمان مقرر خود انجام خواهد شد.
 اگرچه هزینه‌های نصب برای شناور‌های بالای ۱۰ هزار TEU بین هفت تا هشت میلیارد وون کره برآورد شده، شرکت کشتیرانی هیوندایی بر این باور است که این دستگاه در مقایسه با سوخت کم سولفور LSFO که یک و نیم برابر گران‌تر از سوخت سنگین است، صرفه اقتصادی بیشتری دارد. یک شناور با ظرفیت ۱۰ هزار TEU ۱۶۴ تن سوخت در روز می‌سوزاند.
در همین راستا سخنگوی شرکت کشتیرانی هیوندایی به خبرگزاری Fairplay گفت که شرکت تمامی گزینه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد و تاکنون چیزی تایید نشده است. همچنین اسکرابر‌ها بر دو شناور کانتینری موسوم به HMM Promise و HMM Blessing به ظرفیت ۱۱ هزار TEU نصب شده‌اند. 
شرکت کشتیرانی کره جنوبی اخیرا در کفتگو با Fairplay اعلام کرده است که تفاهم نامه‌ای با شرکت طراحی DSEC و کشتی سازی هیوندایی به امضا رسیده است که به موجب آن اسکرابر‌ها بر شناور‌های فله بری که زغال سنگ و سنگ آهن حمل می‌کنند، نصب شود.
این گزارش در ادامه به سه راه حل برای مالکان و شناورداران برای انطباق با قانون سوخت کم سولفور ۰.۵ درصد تا سال ۲۰۲۰ میلادی اشاره کرد و افزود: آنان می‌توانند سوخت سبک را جایگزین سوخت سنگین یا گاز طبیعی مایع کنند یا در نهایت از نصب اسکرابر‌ها بر روی شناور بهره‌مند شوند. در همین راستا، خطوط کشتیرانی بزرگ با نزدیک‌تر شدن به موعد مقرر اجرایی شدن قانون سوخت کم سولفور از رویکرد‌های مختلفی استفاده می‌کنند. 
خط کشتیرانی مرسک دانمارک در خصوص استفاده و نصب اسکرابر‌ها پیشگام است و استفاده از سوخت سبک و LNG در اولویت‌های بعدی این شرکت است. شرکت کشتیرانی CMA CGM فرانسه نیز در حال ساخت شناور‌های کانتینری غول پیکر به ظرفیت ۲۲ هزار TEU هستند که سوخت مورد نیاز آن‌ها از طری LNG تامین می‌شود. در همین میان، شرکت کشتیرانی MSC سوئیس نیز اسکرابر‌ها را بر شناور‌هایی با سایز کوچک‌تر که در یارد کشتی سازی هیوندای و دوو در حال ساخت است، نصب می‌کنند.
اسکرابر‌ها سولفور موجود در سوخت‌های دریایی را همزمان با سوزندان سوخت بانکر از بین می‌برند، اما مسئله صرفه اقتصادی آن‌ها موضوع بحث در جامعه کشتیرانی است.
شرکت اورگرین تایوان نیز تصمیم دارد، اسکرابر‌ها را بر بیش از ۵۰ فروند شناور تا سال ۲۰۲۰ میلادی نصب کند و ۱۰۰ میلیون دلار برای ثبت سفارش ساخت شناور‌های جدید مجهز به این دستگاه اختصاص داده‌اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار