۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

کام مالکان کشتی های غول پیکر حمل گاز شیرین شد

کام مالکان کشتی های غول پیکر حمل گاز شیرین شد
به دنبال افزایش چشم گیر تقاضای شناور در خلیج آمریکا و خاورمیانه، درآمدکرایه حمل کشتی های غول پیکر حمل گاز VLGC به بالاترین سطح خود از ابتدای سال 2016 میلادی تاکنون رسید.
کد خبر: ۸۱۳۱۲

 به گزارش گروه بین الملل مانا لویدزلیست با اشاره به اینکه به دنبال افزایش ورود گاز ال پی جی از خاورمیانه و خلیج آمریکا به آسیا، بازار کشتی های غول پیکرحمل گاز VLGCشیب صعودی به خود گرفت و بالاترین سطح نرخ کرایه حمل از ابتدای سال 2016 میلادی تاکنون را به نمایش گذاشت، نوشت: در حالیکه پیکان رو به بالای قیمت VLGCدر خاورمیانه به دلیل اجاره دوباره شناور از سوی چارترها به سمت مخالف تغییر مسیرمی دهد، اما از آن طرف قیمت های پایین پروپان آمریکا تقاضای کشتی های غول پیکر حمل گاز در خلیج این کشور را در آینده افزایش خواهد داد.
این گزارش ادامه داد: درآمد معادل اجاره زمانی (TCE)به بالای 21 هزار دلار در روز افزایش یافت، انتظار می رود شاهد افزایش بیشتر رقم مذکور در خلیج آمریکا باشیم.
بر طبق شاخص بالتیک نرخ کرایه حمل برای گاز ال پی جی در مسیر خاورمیانه-ژاپن به 39 دلار برای هر تن در دهم ماه جاری افزایش یافت، در حالیکه سه روز بعد یعنی سیزدهم ماه جاری به 36.37 دلار افت کرد، اما در کل نرخ کرایه حمل این شناور نسبت به ماه ژوئن رشد 25.5 درصد را به نمایش می گذارد.

 

نرخ کرایه حمل کشتی حمل کننده غول پیکر گاز//
در ادامه این گزارش هم چنین آمده است: بر طبق ارزیابی کلارکسونز، نرخ کرایه حمل ال پی جی در مسیر هیوستون- چیبا از طریق کانال پاناما در حدود 68 الی 69 دلار برای هر تن بسته شد. در حالیکه نرخ کرایه حمل در مسیر هیوستون- Flushing حدود 39 دلار بالاتر برای هر تن فیکس شد.
بر اساس برآورد هلدینگ خدمات مالی stifel آمریکا، درآمد معادل اجاره زمانی TEC یک فروند کشتی غول پیکر حمل گاز با ظرفیت 82 هزار cum بر روی 21 هزار و 500 دلار در روز است، در حالیکه از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون میانگین 15 هزار و 354 دلار در روز فیکس شده است.
این گزارش در پایان نوشت در حالیکه به دنبال اجاره دوباره کشتی های غول پیکر حمل گاز از سوی چارترها شیب صعودی افزایش قیمت این شناور در خاورمیانه به نزولی گرائیده است، اما از طرف دیگر افت قیمت های پروپان آمریکا منجر به بهبود اقتصادهای آربیتراژ در مسیر تجاری آمریکا-آسیا شده است. ناگفته نماند دلیل افت قیمت پروپان افزایش سیاهه کالا در فصل تابستان ذکر می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار