۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
سفیر اتریش در ایران:

رفتار ایران در زمان تحریم الگوی کل منطقه است

رفتار ایران در زمان تحریم الگوی کل منطقه است
سفیر اتریش در ایران گفت: ایران تحریم‌ها را به فرصت نوآوری در اقتصاد خود تبدیل کرده است.
کد خبر: ۸۱۳۱۱
به گزارش خبرنگار مانا اشتفان شولتز که در نشست هم اندیشی نمایندگان خارحی مقیم ایران و فعالان تجاری سخن می‌گفت: ما متعجبیم که چطور ایران در برابر تحریم‌ها مقاومت می‌کند و تهدیدات را به فرصت نوآوری اقتصادی خود تبدیل کرده است که این رفتار ایران می‌تواند الگوی کل منطقه باشد.
شولتز که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد با اشاره به سفر اخیر دکتر روحانی به اتریش خاطر نشان کرد: این اولین سفر رئیس جمهور ایران پس از خروج آمریکا از برجام به اتریش بود که طی آن روسای جمهور دو کشور توافق کردند در زمینه منافع اقتصادی همکاری کنند.
سفیر اتریش با بیان‌اینکه ایران می‌خواهد اقتصاد خود را از تجارت محور به صنعت محور و از مصرف کننده به تولید کننده تبدیل کند، تصریح کرد: تولیدات داخلی ایران می تواند برای مراودات تحاری بین ایران و اتحادیه اروپا برد-برد باشد، البته اعتماد و قابل پیش بینی بودن باید اصل اساسی باشد.
وی همچنین اشاره‌ای نیز به چگونگی حفظ مبادلات تحاری ایران پس از خروج آمریکا از برجام داشت و گفت: در حال حاضر باید پرداخت دیجیتالی ارز‌های الکترونیک را باز نگاه داریم، اما ایران نیز باید استاندارد‌های بین المللی بانکی را رعایت کند به همین منظور نیز اولین سیستم بانکی ایران به زودی به سیستم استاندارد بین المللی متصل می‌شود.
شولتز در پایان خواستار همکاری و تلاش سیاستمدران و دیپلمات‌ها برای اجرای کامل یادداشت تفاهمی که در وین به امضای دو کشور رسید، شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار