۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

ثبت رکورد جدید در بندر لانگ بیچ آمریکا

ثبت رکورد جدید در بندر لانگ بیچ آمریکا
حجم بار کانتینری در بندر لانگ بیچ و در ماه ژوئن سال جاری میلادی به بالاترین سطح رسید و رکورد جدیدی ثبت شد. 
کد خبر: ۸۱۲۸۵
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از مقامات بندر لانگ بیچ، تجارت این بندر در آمریکا در ژوئن ۲۰۱۸ میلادی و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی ۱۴.۲ درصد رشد داشت و رکورد جدید از خود بر جای گذاشت.
بر اساس این گزارش، ترمینال‌های بندر لانگ بیچ ۷۵۲ هزار و ۱۸۸ TEU کانتینر را جابه جا کردند که خبر از افزایش ۴.۴ درصدی آن در مقایسه با ماه می‌ می دهد و توانست عنوان بهترین ماه که سال گذشته به جولای داده شده بود را از آن خود کند.
بندر لانگ بیچ توانست طی سال جاری میلادی و تا ژوئن، تقریبا شاهد مدیریت چهار میلیون TEU باشد که سرعتی بالاتر از آمار سال گذشته دارد و رشد ۱۴.۵ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین، در سه ماه دوم سال جاری میلادی، بندر مذکور با جابه جایی ۲.۱ میلیون TEU افزایش ۱۰ درصدی را در مقایسه با سال شلوغ گذشته تجربه کرد. آخرین رکورد بالای این بندر سه ماه دوم سال ۲۰۰۶ میلادی بود. 
در همین راستا و در ادامه این گزارش، مدیر اجرایی بندر لانگ بیچ گفت: ما در مسیر تازه‌ای قرار گرفته‌ام تا بتوانیم از سرعت روبه رشد خود در سال گذشته میلادی پیشی بگیریم. اقتصاد‌های داخلی و جهانی در وضعیت خوبی به سر می‌برند و به همین علت میزان فعالیت ما افزایش یافته است. قطعا، وجود تنش‌های تجاری فزاینده هر کسی را در این صنعت نگران کرده است، اما ما خدمات رسانی عالی خود به مشتریان را ادامه می‌دهیم و ماموریت خود را در ارائه تسهیلات بازرگانی پیش می‌بریم.
وی در ادامه افزود: خرسندیم که شاهد افزایش کارآمد جابه جایی بار و ادامه این روند مثبت هستیم. افزون بر آن، همزمان با آماده شدن بندر برای ورود به فصل اوج فعالیت و پر شدن دوباره ذخایر از سوی تجار، سیل عظیمی از بار روانه بندر خواهد شد که به نوبه خود رویدادی بزرگ و حائز اهمیت است.
میزان واردات در ژوئن سال جاری میلادی با رشد ۱۴.۵ درصد همراه شد و به ۳۸۴.۹۵ TEU رسید. میزان صادرات نیز با افزایش ۱۴.۳ درصد ۱۳۵.۱۶۸ TEU را در کارنامه خود ثبت کرد. در این میان، تعداد کانتینر‌های خالی که در دریا و برای پر شدن بار تردد داشتند ۲۳۲.۹۲۶ TEU اعلام شد و افزایش ۱۳.۶ درصدی را پشت سر گذاشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار