۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

رشد حجم کانتینر‌های بارگیری شده از چین به آمریکا در ماه ژوئن

رشد حجم کانتینر‌های بارگیری شده از چین به آمریکا در ماه ژوئن
واردات چین به بنادر آمریکا بیش از حد انتظار در ژوئن سال جاری میلادی و علی رغم جنگ تجارت رشد کرد.
کد خبر: ۸۱۲۸۲
به گزارش گروه بین الملل مانا، برخی از بازرگانان به منظور حفاظت خود در برابر جنگ تجارت تنش زا بین دو قدرت اقتصادی برتر دنیا که تهدیدی برای افزایش قیمت بر رشد محصولات تولیدی مشتریان بود، میزان سفارشات خود را ارتقا دادند و همین امر افزایش واردات چین به آمریکا را در ماه ژوئن سال جاری میلادی به همراه داشت.
بر اساس این گزارش، موسس شرکت مشاوره‌ای بین المللی دریانوردی موسوم به «هم پیمانان Hackett» گفت: برخی فعالان بازرگانی مانند سایت آنلاین فروش آمازون به دنبال تهدید دونالد ترامپ -رئیس جمهوری آمریکا- مبنی بر اعمال تعرفه‌های بیشتر بر کالا‌های چینی و افزایش واردات به دلیل خرید انحصاری با عدم اطمینان روبه رو است و چالش‌هایی پیش روی خود دارد که اثر آن در حد ضربه‌ای معمولی نخواهد بود.
فصل اوج بندر کانتینری آمریکا به لحاظ تاریخی در دست سفارش برای پوشاک، قطعات الکترونیکی، اسباب بازی چین در بازه زمانی ژوئن تا سپتامبر و پس از آن در زمستان است. 
مدیر اجرایی شلوغ‌ترین بندر کانتینری آمریکا -لس آنجلس- و هاب شماره یک تجارت دریابرد با چین گفت: حجم کانتینر‌های بارگیری شده از چین به آمریکا در ژوئن سال جاری میلادی و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۶.۳ درصدی را تجربه کرده است. این درحالی است که این بندر در ماه می‌و آوریل به ترتیب افت ۶.۹ و ۳.۶ درصدی را پشت سر گذاشت.
داده‌ها در خصوص کالا‌های خاص و خریداران از فایل‌های کاغذی و به محض تحویل به صاحبان آن جمع آوری شده است. چین نیز در این میان از افزایش صادرات غیرمنتظره در ژوئن سال جاری میلادی خبر داده است.
وزیر بازرگانی چین تایید کرده است که صادرکنندگان چین اصلی‌ترین صادرکنندگان بار از طریق دریا به آمریکا بوده‌اند تا بتوانند با تعرفه‌های اعمال شده مقابله کنند.
ترامپ قول داد، تمامی توافق‌های تجاری با جهان را از صفر بازبینی کند که شامل تهدید اعمال تعرفه بر کالا‌های چینی به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار است. تجاری که سفارشات خود را جلوتر و برای سال آینده دریافت کرده‌اند، می‌توانند هزینه‌های اضافی را همزمان با افزایش قیمت‌ها و یافتن تامین کنندکان جدیدی که مالیات واردات شامل حال آن‌ها نمی‌شود، مدیریت کنند.
آمریکا در تاریخ شش جولای سال جاری میلادی تعرفه ۲۵ درصدی را بر کالا‌های چین به ارزش ۳۴ میلیارد دلار اعمال کرد و چین نیز فورا و در پاسخ به این اقدام تعرفه‌های برابری را برای کالا‌های آمریکایی از جمله سویا، نوشیدنی، کتان و خودرو در نظر گرفت.
دولت ترامپ میزان تعرفه‌ها را بار دیگر در جنگ تجارت و افزودن ۱۰ درصدی بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چین شامل اسباب و لوازم خانگی، کار‌های دستی، غذای حیوانات خانگی، یخچال، منسوجات و قطعات الکترونیک تغییر داد.
این تعرفه جدید تمامی کالا‌های ارزشمند تعطیلات کریسمس را در سال آینده تحت تاثیر خود قرار می‌دهد به گونه‌ای که بسیاری از کالا‌ها برای آن فصل خریداری شده و همزمان با اعمال تعرفه‌ها به بنادر جهت تحویل به مشتری رسیده‌اند. در این میان، بسیاری از خریداران نیز استارت خرید کالا‌ها از صنایع مختلف را زده‌اند تا به هنگام اجرایی شدن تعرفه‌ها طی سال آینده از بروز خطرات احتمالی پیشگیری کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار