۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴

225 هزار گونه درختی حرا در ساحل بندر دیرکشت شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر دیر با بیان اینکه نهال جنگلی حرا سازگاری عجیبی با آب شور دریا دارد گفت: تاکنون 225 هزار گونه درختی حرا در ساحل خلیج فارس بندر دیر کشت شده است.
کد خبر: ۸۱۲۷۷

خلیل دوراهکی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه نهال حرا نقش مهمی در سرسبزی آب دریا دارد اظهار داشت: جنگل‌های مانگرو  و حرا با شاخ و برگ‌های سبز و روشن و ریشه‌های با توانایی نفوذ بالا، سازگاری عجیبی با آب شور دریا دارد و می‌تواند زیست گاه مناسبی برای آبزیان و پرندگان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه جنگل‌های مانگرو نقش مهم و حیاتی برای اکوسیستم طبیعی و منطقه‌ای دارد خاطر نشان کرد: اکو سیستم حاصل از جنگل‌های حرا در توسعه‌ ساحل‌ها و جلوگیری از تخریب، خوردگی و فرسایش خاک نقش به‌سزایی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندردیر با بیان اینکه سواحل دیر بیشترین جنگل‌های مانگرو طبیعی درخود جای داده است گفت: شهرستان ساحلی دیر بیشترین جنگل‌های مانگرو غیر طبیعی یا دست کاشت استان بوشهر به خود اختصاص داده‌ است.

دوراهکی با بیان اینکه مانگروهای ساحلی از جمله اکوسیستم‌‌های سواحل هستند که  مورد تهدید قرار دارند تصریح کرد: بررسی‌ها بیانگر آن است که درصدبالایی از جنگل ‌های مانگرو  در سواحل از بین رفته‌اند.

وی از کشت نهال حرا در 300 هکتار از سواحل شهرستان دیر خبرداد و  گفت: تاکنون 225 هزار گونه درختی حرا در ساحل خلیج فارس بندر دیر در سطح 300 هکتار کشت شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار