۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

هرمزگان رکوردار تولید میگو در هکتار کشور

هرمزگان رکوردار تولید میگو در هکتار کشور
مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه میانگین تولید میگو در هکتار کشور حدود سه تن و 500 کیلیو گرم است گفت: خوشبختانه این میزان در استان هرمزگان به بیش از چهار تن و 200کیلیوگرم می رسد.
کد خبر: ۸۱۲۷۶

به گزارش مانا، سید پرویز محبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان هرمزگان توانسته بخشی از مزارع پروش میگو را احیا و یا به چرخ تولید برساند که  سایت‌های سایه خوش شهرستان بندرلنگه، عدالت شهرستان سیریک، کولغان شهرستان بندرعباس، دوستکو شهرستان قشم و ... از مهم ترین این موارد بوده و با افزوده شدن این مزارع سطح زیر کشت استان افزایش قابل توجهی پپدا کرده است.

محبی افزود: افزایش 16 درصدی مزارع فعال استان طی کراپ(برداشت) اول و دوم موجب افزایش 22 درصدی سطح زیرکشت و افزایش 55 درصد تولید استان شده است.

مدیر کل شیلات هرمزگان ادامه داد: میانگین تولید در هکتار استان، از سه تن و 301 کیلوگرم در هکتار در سال 1395 به  چهار تن و 200کیلوگرم رسیده و شاهد رشد 27 درصدی در این میزان بوده ایم.

محبی با بیان اینکه در مجموع تولید میگوی پرورشی استان با  با بیش از سه هزار و 660 هکتار سطح زیرکشت، به پانزده هزار و 333 تن رسیده و امید است در سال جاری نیز شاهد تداوم این روند افزایشی باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار