۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۸۱۲۷۴

به گزارش مانا حمام شیطان نام برکه ای است در نیوزلند که در منطقه محافظت شده "وایو تاپو" (Waiotapu) واقع شده است. منطقه  "وایو تا پو" (Waiotapu) یکی از معدود مکان های روی کره زمین است که ویژگی های جغرافیایی خاصی دارد. در واقع انرژی گرمایی زمين در این منطقه خاص بسیار بالاست و باعث به وجود آمدن این برکه زیبا شده که حمام شیطان نام گرفته است.

رنگ این پدیده زیبا زرد و یا اگر بخواهیم دقیق تر بگوئیم فسفری است، البته این رنگ به شرایط آب و هوایی و میزان نوری که به آن می تابد بستگی دارد.  در روزهایی که هوا ابری است رنگ آن تیره تر و اگر هوا آفتابی باشد روشن تر خواهد بود.

زیباترین دریاچه سمی جهان-گزارش تصویری

چرا حمام شیطان

این دریاچه فسفری رنگ با تمام زیبایی هایش آبی سمی و خطرناک دارد. انواع گازهای آتش فشانی و عناصر سمی در این آب وجود دارد و دلیل نام گذاری آن هم به دلیل وجود همین عناصر می باشد. حمام شیطان یکی از پدیده های این منطقه است، حتی دریاچه ای دیگر هم در ” وایو توپا” وجود دارد که خانه شیطان نامیده می شود.  آن هم به دلیل وجود گازها و عناصر سمی است که حاصل فعالیت های گرمایشی زمین هستند.

زیباترین دریاچه سمی جهان-گزارش تصویری

پوشش گیاهی و جانوری 

به دلیل دمای بالای آب و گرم بودن هوا در این منطقه، هیچ موجود زنده ای در این جا زندگی نمی کند، اما برخی گیاهان که توان تحمل دمای بالایی را دارند در این منطقه زندگی می کنند. در میان گیاهان فقط خزه ها و گل سنگ ها هستند که می توانند در دماهای بالا زنده بمانند. نوعی خزه گرمسیری به نام " کانوکا" (kānuka) در این منطقه هست که توان تحمل دمای بالایی را به نسبت گیاهان دیگر دارد و می تواند تا دمای ۵۵ درجه سانتی گراد زنده بماند.

زیباترین دریاچه سمی جهان-گزارش تصویری

حمام شیطان و  دلیل علمی برای رنگ زیبای آن

شاید برای تان جالب باشد بدانید، هنوز دلیل قانع کننده ای برای شکل گرفتن چنین دریاچه ای وجود ندارد و هم چنان دانشمندان در حال تحقیق بر روی آن هستند.

اما علت رنگ زیبای آن وجود عنصر گوگرد و نوعی نمک به  همراه کمی آهن است.دلیل وجود این عناصر هم فعالیت های زمین گرمایی در این منطقه است. در واقع حمام شیطان در منطقه ای منحصر به فرد در نیوزلند واقع شده است که پدیده های نادری به دلیل وجود فعالیت های زمین گرمایی به وجود آمده اند.

حمام شیطان هم یکی از آنها ست. فوران های زیر آب  این عناصر  را به بالا می فرستد و بعد این عناصر با مواد معدنی چشمه هاي آب  گرم ترکیب شده و این دریاچه زیبا را به وجود می آورد.

زیباترین دریاچه سمی جهان-گزارش تصویری

زیباترین دریاچه سمی جهان-گزارش تصویری

زیباترین دریاچه سمی جهان-گزارش تصویری

ارسال نظرات