۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴

رکود در کشتی سازی های ژاپن

رکود در کشتی سازی های ژاپن
کشتی سازان ژاپنی در ماه ژوئن سال جاری میلادی تنها سفارش ساخت ۱۸ فروند شناور با تناژ ناخالص ۵۳۶ هزار تن را دریافت کردند.
کد خبر: ۸۱۲۶۷
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از اتحادیه صادرکنندگان شناور ژاپن (JSEA) میزان سفارش ساخت به کشتی سازان این کشور در ماه ژوئن ۲۰۱۸ میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی افت ۴۶.۹ درصدی را درحالی تجربه کرد که در مقایسه با آمار ماه می‌رشد ۷.۱ درصدی داشت. 
بر اساس این گزارش، میزان سفارش ساخت شناوردر ماه ژوئن سال جاری میلادی به ۱۸ فروند با تناژ ناخالص ۵۳۶ هزار تن رسید. یکی از مقامات رسمی (JSEA) علت کاهش میزان سفارش‌ها را افت قیمت‌های پیشنهادی از سوی کشور‌های همسایه دانست که ایمن سازی سفارش‌ها از سوی کشتی سازان ژاپنی را با دشواری همراه ساخته است.
این مقام مسئول ادامه داد: از سوی دیگر ملاحظات شناورداران در خصوص رعایت قانون مصوب سازمان بین الملل دریانوردی مبنی بر استفاده از سوخت کم سولفور که از ژانویه ۲۰۲۰ میلادی اجرایی خواهد شد، آنان را ملزم به تجهیز شناور‌های خود به ماشین آلات حرفه‌ای و یا سفارش جدید شناور‌ها و پرداخت هزینه بالاتر برای سوخت کم سولفور کرده است. 
در همین راستا، میزان سفارش‌هایی که از سوی کشتی سازان ژاپنی در صف تحویل (بکلاژ) قرار گرفته بودند، همزمان با افت و رکود در سفارش‌های جدید کاهش یافته‌اند. میزان بکلاژ این کشور تا پایان ژوئن سال جاری میلادی به ۲۵.۴۱ میلیون تن رسید که در مقایسه با می ۴.۹ درصد افت داشته است. 
از این رو کشتی سازان به ناچار باید میزان نسبت عملیاتی خود را برای مدتی و تا رسیدن به تولید پایدار در حدی پایین نگه دارند چراکه میزان مصرف فولاد آن‌ها به زودی افزایش نخواهد یافت.
وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن پیش بینی کرده است که مصرف معمول فولاد و انتشار کربن ناشی از آن از سوی کشتی سازان ژاپنی در مقایسه سال به سال و در بازه زمانی جولای- سپتامبر با افت ۰.۳ درصدی همراه می‌شود و به ۱.۰۴ میلیون تن می‌رسد که در مقایسه با آمار اعلام شده در بازه زمانی آوریل- ژوئن ۱.۷ درصد افزایش خواهد یافت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار