۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

افزایش واردات LNG در شش ماه نخست 2018 میلادی

افزایش واردات LNG در شش ماه نخست 2018 میلادی
رشد عرضه و تقاضا طی شش ماه نخست سال جاری میلادی میزان واردات گاز طبیعی مایع را در میان کشور‌ها افزایش داد.
کد خبر: ۸۱۲۶۶
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از موسسه کارگزاری Platts، بازار تجارت LNG در نیمه ابتدایی سال ۲۰۱۸ میلادی توانست رشد ۲۰ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و به دنبال رشد قابل توجه در بخش عرضه و تقاضا تجربه کند.
بر اساس این گزارش انتظار می‌رود میزان واردات از بازار‌های آمریکا در سال‌های آتی برای پاسخ به تقاضای بالا با افزایش همراه شود. 
در همین راستا، مدیر بخش خرید و فروش Platts ضمن اشاره به توسعه بازار LNG گفت: میزان واردات LNG هند در شش ماه نخست و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی همزمان با رشد قوی در بخش تقاضا، ۲۰ درصد افزایش یافت.
وی در ادامه این گزارش به گام‌های کنشگرایانه دولت جهت توقف تنگنا‌های زیرساختی و ایجاد فشار بر گاز به عنوان شکاف موجود در سبد انرژی اشاره کرد و افزود: LNG تنها گزینه موجود در تقویت تقاضای گاز چین طی سال‌های آتی خواهد بود. 
تامین کننده بار، آهن آلات و انرژی Platts گفت: میزان واردات LNG از خاورمیانه، استرالیا، آفریقای غربی و آمریکا در مجموع با رشد ۶۰ درصدی همراه بود و در بازار جهان، چین با رشد ۵۰ درصدی در میزان واردات LNG در جایگاه دوم و هند در رده چهارم قرار گرفته است.
مدیر Platts ادامه داد: شاهد واردات بیشتر از بازار آمریکا طی سال‌های آتی خواهیم بود. در حال حاضر میزان واردات آمریکا سهم کوچک پنج درصدی را به خود اختصاص داده است که امکان رشد بیشتر را همزمان با تکمیل پروژه‌های این کشور فراهم می کند. نرخ‌های LNG آمریکا نیز در حال حاضر با میزان نرخ فوریِ هند در رقابت است. 
 چین قرارداد خرید بیش از ۲۰ میلیون LNG از آمریکا را به ارزش دو میلیارد دلار و به مدت ۱۰ سال بسته است. بازار گاز این کشور نیز شکاف ۶.۵ درصدی را در سبد انرژی دارد که در مقابل هدف دولت برای افزایش ۱۵ درصدی آن تا سال ۲۰۲۰ میلادی است چراکه زیرساخت خطوط لوله برای توسعه LNG کافی نیست.
به لحاظ تاریخی، قیمت قرارداد‌های LNG بر حسب شاخص نفت تعیین می‌شد، اما اخیرا بیشتر قرارداد‌ها بر حسب شاخص گاز تعیین قیمت می‌شوند. افزون بر آن، همانظور که بازار‌های گاز نوسان بیشتری را تجربه می‌کنند و خریداران فرصت کمتری برای عبور از نرخ‌های مصوب دارند، اهمیت قیمت بالای گاز نیز توجهات زیادی را به سمت خود معطوف کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار