۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

بندر آنتورپ رکورد زد

بندر آنتورپ رکورد زد
بندر آنتورپ پس از آنکه شاهد رکورد جدید در سه ماه آغازین سال جاری میلادی به ویژه ماه می‌ بود، توانست عملکرد بسیار مثبتی را نیز در نیمه ابتدایی ۲۰۱۸ میلادی در کارنامه خود ثبت کند.
کد خبر: ۸۱۲۶۵
به گزارش گروه بین الملل مانا، بندر آنتورپ بلژیک توانست طی شش ماه نخست سال جاری میلادی افزایش قابل توجه ۶.۵ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تجربه کند و با مدیریت ۱۱۸ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۴۳ تن بار، رکورد جدیدی را از خود بر جای گذاشت. در این میان بیشترین حجم بار را کانتینر با رشد ۸.۲ درصدی به خود اختصاص داد.
بر اساس این گزارش آمار و ارقام منتشر شده در سه ماه ابتدایی سال جاری میلادی بدون کاهش وارد سه ماه دوم شد و توان عملیاتی کانتینر با افزایش ۸.۲ درصدی به ۶۶ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۴۳ تن رسید. آمار مذکور بر حسب TEU رشد بیش از ۸.۳ درصد را پشت سر گذاشت و به پنج میلیون و ۵۶۷ هزار و ۹۰۵ TEU رسید. عملکرد بندر به تفکیک ماه‌ها در ماه می‌ با جابه جایی بیشترین حجم کانتینر به ظرفیت مجموع بیش از یک میلیون TEU رکوددار شش ماه نخست بود.
رشد عملکرد در تمامی مسیر‌های تجاری و در صادرات و واردات حاکم بود. علی رغم تنش‌های ژئوپلتیک، فضای اقتصادی بسیار خوشایندی برای رشد کالا‌های مصرفی و ماشین آلات و مواد شیمیایی ایجاد شد. بیشترین میزان رشد با ۱۴.۲ درصد در این میان به تجارت اروپا اختصاص یافت چراکه بندر آنتورپ توانست بر کمبود نیروی کار که سال گذشته از آن رنج می‌برد، غلبه کند و میزان ترانشیپ بار را افزایش داد. رشد تجارت با آمریکای شمالی ۱۰.۳ درصد اعلام شد و این درحالی است که تجارت در این بخش و در سه ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی عملکرد چندان خوبی نداشت. افزون بر آن، بازار‌های آسیایی نیز شاهد رشد سه درصدی تجارت با بندر آنتورپ بلژیک بودند.
در همین راستا، مدیر اداره بندر آنتورپ گفت: عملکرد مثبت بندر آنتورپ، اصلی‌ترین موتور اقتصادی ما، برای اقتصاد بلژیک بسیار خوشایند است. آمار و ارقامِ تثبیت کننده رشد، نقش ما را به عنوان یک بازیگردان پیشگام در دنیا نشان می‌دهد و جذابیت بندر را بیش از پیش به نمایش می‌گذارد. این بندر به زودی به حداکثر ظرفیت کانتینریِ پیش بینی شده طی ماه‌های اخیر دست می‌یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار