۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷

استقرار هوای بالای 50درجه در سواحل خوزستان

اداره کل هواشناسی خوزستان برای هفت روز آینده هوای بالای 50درجه در شهرهای ساحلی خوزستان پیش بینی کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۱۲۵۹

به گزارش خبرنگار مانا ، بنا به اعلام هواشناسی خوزستان هوای گرم وسوزان توام با وزش بادهای گرم جنوبی ، شهرهای خرمشهر ، آبادان ، اروندکنار و ماهشهر را تحت تاثیرقرار خواهد داد.

شرکت توزیع برق خوزستان از همه ساکنان شهرهای استان بخصوص شهرهای ساحلی استان خواست در هفت روز آینده که دمای هوا تا 52درجه خواهد رسید در مصرف برق صرفه جویی کنند تا با قطعی برق مواجه نشوند.

مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز با صدور اطلاعیه ای ضمن تاکید بر اینکه صرفه جویی در مصرف برق و آب یک ضرورت اجتناب ناپذیراست اعلام کرد: با مدیریت مصرف آب و برق توسط شهروندان ، می توان از این  شرایط بسیار سخت عبور کرد.

این مدیریت از شهروندان خوزستانی خواست به منظور جلوگیری از گرما زدگی از منازل خارج نشوند و در صورت قرار گرفتن در فضای باز از کلاه و لباس های روشن استفاده کنند.

در پی افزایش کم سابقه دما و ماندگاری بیش از حد آن تا ساعات غروب آفتاب ، مراکز بیمارستانی نیز برای ارائه خدمات پزشکی به مردم به حال آماده باش هستند.

استانداری خوزستان روز چهارشنبه 20تیر را به علت گرمای بالای 50درجه و کاهش مصرف برق اداری ، در سراسر استان بجز مراکز درمانی و آتش نشانی تعطیل اعلام کرد تا زمینه برای سفر شهروندان خوزستانی به مناطق خنک فراهم شود.

در همین حال با اعلام هواشناسی خوزستان مبنی بر استقرار هوای گرم و طاقت فرسا و تقویت الگوی تابستانه ، احتمال تعطیلی برخی روزهای هفته آینده در خوزستان وجود دارد.  

بنا به این گزارش در چند روز اخیر که گرمای هوا در شهرهای ساحلی به اوج خود رسیده ، بسیاری از فعالیت اقتصادی در این شهرها به حالت تعطیل درآمده است.

خیابان ها شهرهای آبادان و خرمشهر در ساعات گرم روز کاملا" خلوت بوده و مردم ترجیح می دهند در ساعات شب از منازل خود خارج شوند.  

گرما و شرجی در خوزستان از نیمه اردیبهشت شروع و تا اواخر آبان ماه با شدت و ضعف ادامه می یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار