۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

همکاری هند و کره جنوبی در کشتی سازی

همکاری هند و کره جنوبی در کشتی سازی
رئیس جمهور کره‎جنوبی با هدف توسعه همکاری‌های دو کشور در صنایع گوناگون از جمله کشتی سازی برای نخستین بار به هند سفر کرد. 
کد خبر: ۸۱۲۴۸
 به گزارش گروه بین‎الملل مانا و به نقل از رئیس جمهوری کره جنوبی، این کشور متعهد به گسترش روابط کشورش با هند در زمینه‌های گوناگون به ویژه در بخش کشتی سازی و رساندن سطح آن به چین، ژاپن، روسیه و آمریکا است. 
در همین راستا، رئیس جمهور کره ضمن اشاره به اینکه این کشور تمایل به مشارکت فعالانه مبنی بر «تولید هند» دارد، گفت: هند شاهد توسعه پایدار است و هم اکنون بیش از ۵۰۰ شرکت کره‌ای در این کشور مشغول فعالیت هستند. 
رئیس جمهوری کره جنوبی به ایجاد فرصت‌های جدید در مسیر تازه روابط دو کشور اشاره کرد و همچنین از شرکت‌های هندی خواست تا در این کشور سرمایه گذاری کنند. 
وی افزود: کره جنوبی و هند به ترتیب هفتمین و یازدهمین اقتصاد‌های بزرگ جهان هستند. اما، تجارت بین دو کشور طی سال گذشته میلادی به ۲۰ میلیارد دلار رسید که گرچه اندک نیست، طبق انتظار و پیش بینی‌ها نیز نیست.
طی دیدار‌ها نخست وزیر هند، نیز اعلام کرد که راهبرد «تولید هند» تنها یک سیاست اقتصادی نبوده است و راهبردی برای ایجاد روابط با کشور‌های دوست همانند کره جنوبی است. وی تاکید کرد که همه شرکت‌ها از همه کشور‌های دنیا به شکل آزادانه دعوت هستند تا از فرهنگ تجاری شفاف و جدید هند بهره ببرند.
دیدار رئیس جمهوری کره از هند از سوی دولت این کشور از می ۲۰۱۸ میلادی و هنگام انتخاب وی به عنوان رئیس جمهوری، برنامه ریزی شده بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار