۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

آغاز نصب اسکرابر به روی شناورهای تانکر

آغاز نصب اسکرابر به روی شناورهای تانکر
نصب اسکرابرها در میان مالکان تانکرها به عنوان گزینه راه حل مطابقت با قوانین سوخت با سولفور پایین 2020 آیمو محبوبیت پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۱۲۴۷

به گزارش گروه بین الملل مانا موسسه گیبسون با اشاره به اینکه اخیرا بازار نصب اسکرابر در فضای تانکرها داغ داغ شده است، نوشت: بیش از یک سوم از شناورهای سفارش داده شده اسکرابر خواهند داشت، هم اکنون نه درصد از آنها آماده برای نصب اسکرابر هستند.

 این گزارش ادامه داد: طی چند هفته گذشته، چهار  شرکت مالک تانکر پیشگام در جهان شاملFront Line، Torm،DHT Holdings و Spliethoff خبر از نصب اسکرابرها بر روی شناورهای  جدید و قدیمی خود دادند. به عبارت دیگر این شرکت ها گزینه نصب اسکرابرها را برای پاسخگویی به قوانین جدید سوخت با سولفور پایین را ترجیح داده اند.

نکته مهم دیگر اینکه نصب اسکرابرها بر روی بیش از 30درصد از نفتکش های غول پیکر  سفارش داده شده در حال انجام است و با توجه به اینکه برخی معامله ها به صورت خصوصی به روی کاغذ آمده اند،  انتظار می رود این رقم  حتی بالاتر نیز رود.

گیبسون در ادامه گفت: یک مالک می تواند به پس انداز مالی چشمگیری دست پیدا کنند و هم چنین از مزیت رقابتی قوی بهره مند شوند، زمانیکه هزینه این سرمایه گذاری ( نصب اسکرابرها) پرداخت می شود. این بدان معنی است که درآمد فعالیت این گونه شناورها در نهایت رضایت مالکان را به خوبی جلب خواهد کرد.

این گزارش در پایان نوشت: برطبق کلارکسونز تعداد 109 فروند نفتکش غول پیکر در لیست دفتر سفارش ساخت موجود است، انتظار می رود از این رقم 81 فروند مجبور به نصب اسکرابرها تا سال 2021 باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار