۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

آبهای خلیج فارس مواج است/شناورها احتیاط کنند

هواشناسی خوزستان وضعیت آبهای شمال غرب خلیج فارس را تا دو روز آینده مواج و طوفانی پیش بینی کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۱۲۴۰

به گزارش خبرنگار مانا ، بنا به اعلام هواشناسی خوزستان ، به علت وزش باد با سرعت بالا و نامساعد شدن شرایط جوی ، آبهای خلیج فارس برای دریاروی مناسب نیست.

با وزش بادهای شدید ، پیش بینی شده ارتفاع موج در آبها و صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس تا یک متر برسد.

معاونت صید و صیادی شیلات خوزستان نیز از صیادان محلی خواست از صید ماهی در نوار ساحلی و صیدگاههای منطقه به علت شرایط نامساعد جوی خودداری کنند.

این معاونت اعلام کرد: پروانه صید شناورهای دریایی که به علت نامساعد بودن دریا ، فعالیت خود را متوقف کردند تمدید خواهد می کند.

مدیریت بحران استانداری خوزستان نیزبا صدور اطلاعیه ای نسبت به فعالیت های دریایی به علت شرایط نامساعد جوی در آبهای شمال غرب خلیج فارس هشدار داد و شناورهای دریایی خواست سفرهای خود را تا بهبود وضعیت جوی وآرام شدن دریا به تعویق بیندازند.

در سال جاری این هفتمین بار است که آبها وصیدگاههای شمال غرب خلیج فارس به علت شرایط نامساعد جوی متلاطم و مواج می شود و صیادان خوزستانی نتوانستند به دریا بروند.

معیشت حدود 50هزار خانوار خوزستانی از صید و صیادی تامین می شود.

هفته گذشته با وجود شرایط مناسب دریاروی ،  بسیاری از صیادان خوزستانی به علت شدت گرما و شرجی نتوانستند به دریا بروند و بناچار در خانه های خود ماندند.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرده است روزهای پایانی هفته جاری بسیاری از شهرهای ساحلی خوزستان ، دوباره گرمای بالای 50درجه را تجربه خواهند کرد.

مدیریت بحران استانداری خوزستان به علت موج گرمای شدید و ضرورت کاهش مصرف برق ، روز چهارشنبه 20تیر را در سراسر استان تعطیل اعلام کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار