۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

غرق شدن قایق های گردشگری در آبهای تایلند

غرق شدن قایق های گردشگری در آبهای تایلند
حادثه غرق شدن یک قایق گردشگری در آبهای تایلند دست‌کم ۲۷ کشته ۱۱ زخمی و بیش از ۴۰ ناپدید بر جای گذاشت.
کد خبر: ۸۱۲۲۳

به گزارش گروه بین الملل مانا رویترز نوشت: در پی حادثه غرق شدن یک قایق گردشگری موسوم به Phoenix در نزدیکی جزیره Phuket در آبهای متلاطم جنوب تایلند، دست‌کم ۲۷ تن جان خود را از دست دادند، 11 تن زخمی و بیش از ۴۰ نیز ناپدید شدند،  احتمال می رود تعداد کشته شدگان به 60 تن افزایش یابد.

این قایق 105 سرنشین شامل ۹۳ گردشگر چینی، ۱۲ خدمه تایلندی و چهار راهنمای گردشگری را در خود جای داده بود.

یکی از ماموران گفت: چهار کشتی نیروی دریایی تایلند و یک فروند بالگرد برای انجام عملیات جستجو بازماندگان به محل اعزام شده اند، اما نگران این هستیم که هیچ شانسی برای بازماندگان بیشتر وجود نداشته باشد.

علاوه بر این سفارت چین در بانکوک نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، تیمی را برای کمک به جزیره Phuket  فرستاده است.

هم زمان و در حادثه ای مشابه دیگری یک قایق گردشگری دیگری موسوم به Serenta نیز در آبهای تایلند واژگون شد. در این قایق بادبانی ۳۵ گردشگر، پنج خدمه و یک راهنما حضور داشتند، هنوز از سرنوشت دو تن خبری در دست نیست.

در ادامه این گزاش آمده است: تایلند در فصل بارانهای موسمی قرار دارد که معمولا از ماه مه آغاز  و تا اکتبر ادامه دارد. بادهای شدید و طوفان از ویژگی‌های آب و هوای تایلند در این فصل است.

این کشور از سیستم ایمنی ضعیفی برای محافظت از مسافران در جاده‌ها و آبها رنج می برد، بسیاری از شرکتهای گردشگری همواره از کمبود امکانات ایمنی اولیه از جمله نبود کمربند ایمنی در خودروها و نبود جلیقه نجات در قایق‌ها گلایه مند هستند.

این گزارش در پایان نوشت:گردشگران چینی بزرگترین گروه گردشگران خارجی در تایلند به شمار می آیند و شمار آنها در سال‌های اخیر در تایلند و جزایر آن به طور چشم گیری افزایش یافته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار