۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با مانا:

مجلس با انعقاد پیمان‌های پولی در تجارت خارجی موافقت کرد

مجلس با انعقاد پیمان‌های پولی در تجارت خارجی موافقت کرد
نمایندگان مردم در خانه ملت با یک فوریت طرح راه‌اندازی و استفاده از پیام‌رسان‌های مالی و انعقاد پیمان‌های پولی دو و چند جانبه در تجارت خارجی موافقت کردند.
کد خبر: ۸۱۲۰۸
به گزارش خبرنگار مانا نمایندگان در نشستی علنی امروز مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح راه‌اندازی استفاده از پیام‌رسان‌های مالی و انعقاد پیمان‌های پولی دو و چندجانبه در تجارت خارجی با 103 رأی موافق، 67 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموعه 205 نماینده حاضر در نشست موافقت کردند.
حسینعلی حاجی دلیگانی طراح طرح راه‌اندازی و استفاده از پیام‌رسان‌های مالی و انعقاد پیمان‌های پولی دو و چندجانبه در تجارت خارجی در خصوص این طرح گفت: اعمال تحریم‌ها توسط آمریکا و دشمنان و افزایش هزینه‌های استفاده از نظام پرداخت بین‌المللی که تحت اختیار آمریکا و سایر کشور‌های غربی است، موجب خروج مبادلات تجاری بین‌المللی ایران از کانال رسمی بانکی است که این کار سبب شده مبادلات با روش‌هایی از قبیل: صرافی یا شبکه پیچیده ارزی سایر کشور‌ها انجام شود که هزینه‌ها و دشواری تجارت بین‌المللی را برای بازرگانان ایرانی در پی داشته است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: در حال حاضر با توجه به فناوری جدید مالی این امکان وجود دارد که بانک مرکزی ارز دیجیتال ملی مخصوص خود را منتشر کند تا به این روش ابزار‌های پرداختی کشور متنوع و مبادلات تسهیل شود.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار پارلمانی مانا در خصوص مشکلات پرداخت ارزی دریانوردان ناوگان ملی با بیان لزوم بررسی هر چه بیشتر این مشکل گفت: پیمان دوجانبه ارزی مصوب شده بین ما و دیگر کشور‌هایی که با آن‌ها ارتباطات تجاری داریم می‌تواند بسیاری از این مشکلات را حل کند.
وی افزود: می‌توان با پرداخت پول ملی کشور و دریافت پول ملی کشور‌هایی که با آن‌ها ارتباط داریم بسیاری از مشکلات را مرتفع کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار