۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
درخواست دبیرکل آیمو:

ایران یافته های خود از سانچی را در اجلاس آیمو ارائه کند

ایران یافته های خود از سانچی را در اجلاس آیمو ارائه کند
دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی گفت: ایران یافته های خود مربوط به نفتکش سانچی را در یکی از اجلاس های آیمو ارائه کند تا سایر کشورها بتوانند از آن درس بگیرند.
کد خبر: ۸۱۲۰۲
به گزارش مانا، در حاشیه یکصد و بیستمین اجلاس شورای سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو)؛ محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و هیئت همراه با کی تاک لیم دبیرکل آیمو دیدار و گفت و گو کردند.
بر اساس این گزارش در این دیدار موضوعات مربوط به سفر دبیر کل آیمو به ایران برای حضور در مراسم روزجهانی دریانوردی و هفتادمین سالگرد تصویب کنوانسیون آیمو  مورد توافق و هماهنگی قرار گرفت.
در ادامه این دیدار کی تاک لیم پیشنهاد کرد: ایران  گزارشی از سانحه کشتی نفتکش سانچی را در یکی از اجلاس های آیمو ارایه کنند تا این امر به صورت تخصصی بررسی شود و سایر کشورها از آن درس بگیرند.
وی همچنین گفت: در سفرش  به ایران به مقام دریانوردان نفتکش سانچی ادای احترام خواهد کرد.
بر این اساس، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ،گزارش برگزاری روز جهانی دریانورد و روز جهانی هیدروگرافی در جمهوری اسلامی ایران که طی ماه جاری برگزار شد را به اطلاع دبیرکل آیمو رساند. همچنین گزارش مختصری در خصوص سانحه کشتی نفتکش سانچی و یافته های کمیته بررسی سوانح دریایی ارایه شد.
راستاد همچنین از آیمو بابت همکاری در اعزام اساتید آیمو که در کارگاه و دوره آموزشی اجرای کنوانسیون مارپل در آوریل ۲۰۱۸ در جمهوری اسلامی ایران تحت برنامه های همکاری های فنی آیمو حضور داشتند تقدیر کرد.
وی در پایان این جلسه از دبیرکل آیمو خواست تا ضمن استفاده و بکارگیری ممیزین ایرانی در ممیزی از سایر کشورهای عضو، در دوره های آموزشی برای سر ممیزین از ممیزان ایران دعوت به عمل آید.  
ارسال نظرات
آخرین اخبار