۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

آغاز به کار یکصد و بیستمین اجلاس شورای IMO

آغاز به کار یکصد و بیستمین اجلاس شورای IMO
یکصد و بیستمین اجلاس شورای آیمو در مقر این سازمان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۱۲۰۱
به گزارش مانا، یکصد و بیستمین اجلاس شورای آیمو در مقر این سازمان در لندن روز گذشته و با حضور نمایندگان ایران آغاز شد.
بر اساس اسن گزارش مهم ترین موضوعات و دستور کارهای یکصد و بیستمین اجلاس شورای آیمو؛ تعیین بودجه دو ساله آیمو، استراتژی و سیاست های آیمو در دوره ۶ ساله (۲۰۱۸-۲۰۲۳) است.
از دیگر مواردی که در اجلاس یکصد وبیستم مطرح خواهد شد می توان به: جایزه شجاعت در دریا، روابط آیمو با سازمان های غیر دولتی و مشاوره ای و نتایج و برنامه های آیمو برای سال آتی میلادی در راستای طرح الزامی ممیزی آیمو از کشورهای عضو اشاره کرد.
موضوعات پرسنلی دبیرخانه آیمو، فعالیت های دانشگاه جهانی دریانوردی، نکات مرتبط با حق عضویت کشورهای عضو  و مهم تر از همه ایجاد تغییرات ساختاری در شورای اجرایی آیمو نیز در این اجلاس مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.
این نشست از ۲ تا ۶ جولای ۲۰۱۸ (۱۱ الی ۱۵ تیر ماه ) با ریاست اقای  چانگ از کشور چین و حضور کی تاک لیم؛ دبیر کل آیمو در حال برگزاری است.
شایان ذکر است، هیئت اعزامی سازمان بنادر و دریانوردی متشکل از محمد راستاد؛ مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق شناس؛ عضو معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و ماندانا منصوریان؛ نماینده دایم سازمان بنادر و دریانوردی در آیمو در این اجلاس حضور دارند.
ضمنا هیئت جمهوری اسلامی ایران به طور مشترک با استرالیا و تعدادی از کشورهای دیگر یک سند پیشنهادی در راستای ایجاد تغییرات لازم در شورا با توجه به افزایش تعداد کشورهای عضو آیمو در سال های اخیر و لزوم رعایت توزیع جغرافیایی کشورهای عضو شورا، به آیمو ارایه کرده اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار