۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
تا دو ماه آینده صورت می گیرد:

آغاز به کار شناور تفریحی کاتامارون در مسیر خرمشهر-بصره

آغاز به کار شناور تفریحی کاتامارون در مسیر خرمشهر-بصره
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از ساخت دو فروند شناور تفریحی کاتامارون به ظرفیت 260 نفر با هدف بکارگیری در مسیر بندر خرمشهر- بندر بصره با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۸۱۱۸۴

علیرضا ایزدی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: توسعه گردشگری دریایی در استان به صورت جدی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه توریسم دریایی می تواند به عنوان یکی از راه های برون رفت از وضعیت اقتصادی فعلی تلقی شود، ادامه داد: توریسم دریایی نیازمند همکاری مشترک سازمان میراث فرهنگی، سازمان بنادر و دریانوردی و سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

این مقام مسئول در استان خوزستان به ورود سرمایه گذار بخش خصوصی در حوزه توریسم دریایی در شهرستان بندر خرمشهر اشاره کرد و گفت: قرار است به زودی شاهد بکارگیری شناورهای تفریحی مدرن از نوع کاتامارون در مسیر بندر خرمشهر – بندر بصره باشیم.

به گفته ایزدی، از آنجا که تردد در مسیر بندر خرمشهر- بندر بصره نیاز به اخذ روادید برای گردشگران ندارد، لذا به نظر می رسد این خط از استقبال خوبی برخوردار شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان بیان داشت: سرمایه گذار بخش خصوصی هم اکنون اسکله های مسافری در بندر خرمشهر و بندر بصره را برای پهلوگیری این شناورهای تفریحی آماده کرده است.

به گفته این مقام مسئول در استان خوزستان ، با رایزنی های صورت گرفته با مقامات سازمان بنادر و دریانوردی و تاکیدات انجام شده طی برگزاری جلسه اخیر کمیته توریسم دریایی در تهران، به زودی سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات لازم از محل وجوه اداره شده این سازمان را جهت خرید دو فروند شناور کاتامارون در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون خط کشتیرانی تفریحی در مسیر بندر خرمشهر- بندر بصره به صورت حرفه ای فعال نبوده است، تاکید کرد: تورهای دریایی در آبادان و خرمشهر با استفاده از لنج و به صورت محدود در آبهای ساحلی و جزایر اروند برگزار می شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، کشتی های کاتامارون مذکور قرار است در تمام طول سال در آبهای اروند در مسیر بندر خرمشهر- بندر بصره به گردشگران خدمات تفریحی و گردشگری ارائه دهد.

سرمایه گذار بخش خصوصی که قرار است دو فروند شناور کاتامارون توسط وی خریداری و در مسیر بندر خرمشهر – بندر بصره به کار گرفته شود نیز در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص این سرمایه گذاری گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قصد داریم دو فروند شناور کاتامارون هر کدام به ظرفیت 260 نفر را خریداری در مسیر بندر خرمشهر – بندر بصره راه اندازی کنیم.

جابر ناحیه با اشاره به اینکه ارزش هر فروند از این شناورها، شش میلیون دلار است، خاطرنشان ساخت: با رایزنی های انجام شده، قرار است تسهیلات لازم برای خرید و به آب اندازی این شناورها از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی تامین شود.

وی یادآور شد: 20 درصد از 12 میلیون دلار بودجه لازم برای خرید دو فروند شناور با سرمایه گذاری شخصی تامین شده و 80 درصد مابقی نیز نیازمند تامین اعتبار از سوی سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی بیان داشت: قرار است سازمان بنادر و دریانوردی برای  خرید دو فروند شناور کاتامارون، 10 میلیون دلار تسهیلات در اختیار ما قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه این شناورها در کارخانه کشتی سازی اروندان ساخته می شوند، اذعان داشت: هم اکنون یک فروند از این کشتی ها آماده و به آب اندازی شده که در صورت اخذ تسهیلات از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، پیش بینی می شود ظرف دو ماه آینده تحویل شود.

سرمایه گذار بخش خصوصی در امر توریسم دریایی خرمشهر، یادآور شد: یکی دیگر از شناورهای کاتامارون قرار است ظرف یک سال آینده ساخته و تحویل داده شود.

جابر ناحیه، اظهار کرد: ساخت این کشتی های تفریحی ضمن اینکه باعث توسعه توریسم دریایی در حوزه بین الملل می شود، زمینه اشتغال 500 نفر در کارخانه کشتی سازی و 100 نفر در عرصه صنعت گردشگری را فراهم خواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار