۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

افزایش 126 درصدی صادرات از گمرکات گیلان

افزایش 126 درصدی صادرات از گمرکات گیلان
میزان صادرات انجام شده در سه ماهه نخست امسال از گمرکات استان گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی 126 درصد و به لحاظ ارزش دلاری 69 درصد افزایش نشان می دهد.
کد خبر: ۸۱۱۵۹

ناظر گمرکات استان گیلان در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری معادل 243 هزار و 531 تن کالا از طریق گمرکات استان گیلان صادر شده است.

ابوالقاسم یوسفی نژاد ادامه داد: صادرات انجام شده شامل انواع محصولات معدنی محصولات نباتی، سبزیجات، میوه، محصولات معدنی و مصنوعات آن، شیشه و مصنوعات آن، محصولات صنایع غذایی محصولات نساجی و محصولات پلاستیکی بوده است.

به گفته وی، این محصولات از طریق گمرکات گیلان به کشورهای روسیه، آذربایجان، اوکراین و عراق، قزاقستان، افغانستان ،گرجستان، و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

این مقام مسئول در استان گیلان خاطرنشان ساخت: میزان صادرات انجام شده از ابتدای سال تا کنون از طریق گمرکات استان گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی 126 درصد و به لحاظ ارزش دلاری 69 درصد افزایش نشان می دهد.

ناظر گمرکات استان گیلان تاکید کرد: بر اساس آمارهای جمع آوری شده،  در این میان گمرک آستارا بیشترین میزان افزایش صادرات را در میان گمرکات استان به خود اختصاص داده است .

یوسفی نژاد در ادامه گفته های خود از واردات انجام شده طی سه ماهه نخست امسال به میزان 375 هزار و 31 تن کالا به ارزش 236 میلیون و 920 هزار و 675 دلار خبر داد.

وی اذعان داشت: محصولات وارد شده عمدتاً شامل آهن آلات و ماشین آلات صنعتی، لوازم برقی و قطعات آن چوب و تخته، انواع غلات و سایر محصولات شیمیایی بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: محصولات مذکور از کشورهای روسیه، قزاقستان، آذربایجان، گرجستان، ژاپن و  ترکیه و از طریق گمرکات استان گیلان به کشور وارد شده اند.

ناظر گمرکات استان گیلان یادآور شد: این مقدار واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 29 درصد کاهش و به لحاظ ارزش دلاری 8 درصد افزایش را نشان می دهد .

وی همچنین به ترانزیت انجام شده از طریق گمرکات استان گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس آمار اخذ شده، در این مدت 51 هزار و 290 تن کالا به ارزش 98 میلیون و 345 هزار و 740 دلار از مرزهای استان ترانزیت شده است.

به گفته یوسفی نژاد، این میزان واردات انجام شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 16درصد کاهش و به لحاظ ارزش دلاری 91 درصد افزایش را نشان می­ دهد.

وی اظهار کرد: ترانزیت انجام شده از مبداء کشورهای روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و اکراین به مقصد کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، قرقیزستان، مناطق آزاد و … ترانزیت صورت گرفته است .

یوسفی نژاد عمده کالاهای ترانزیت شده از گمرکات گیلان را شامل سوخت، آهن آلات، چوب، تخته، خودرو و ماشین آلات صنعتی والبسه و سایر محصولات شیمیایی عنوان کرد .

ناظر گمرکات گیلان خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال  130 هزار و 896 نفر به کشور وارد 116 هزارو 954 نفر از کشور خارج شده اند.

این مقام مسئول در استان گیلان یادآور شد: آمار مذکور نسبت به مدت مشابه سال قبل 32 درصد افزایش از لحاظ مسافر ورودی و 27 درصد افزایش از لحاظ مسافرین خروجی را نشان می دهد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار