۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

رویای پنجمین کشتیرانی جهان نقش بر آب شد

رویای پنجمین کشتیرانی جهان نقش بر آب شد
کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان در شرایطی که با افزایش هزینه های عملیاتی و افت نرخ کرایه حمل روبه رو است، انتظار کاهش درآمد را برای سال جاری میلادی دارد.
کد خبر: ۸۱۱۴۶

به گزارش گروه بین الملل مانا افزایش هزینه های عملیاتی و افت نرخ کرایه حمل، کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان را مجبور به کشیدن خط بطلانی بر روی پیش بینی های قبلی شیب صعودی درآمد کرد. آنچه این کشتیرانی در حال حاضر انتظار آن را می کشد، شیب نزولی درآمد در سال جاری میلادی در مقایسه با سال 2017 میلادی است.

پنجمین شرکت کشتیرانی کانتینری بزرگ جهان معتقد است، اقدامات و راهکارهای کاهش هزینه برای خنثی کردن عوامل موانعی رشد کافی نیستند. افزون بر این هزینه های بالای سوخت، افت نرخ چارتر به همراه سرعت کند و کمتر از حد انتظار در روند بهبود نرخ کرایه حمل طی پنج ماه نخست سال جاری میلادی را باید از عوامل اصلی روند نزولی درآمد دانست.

 این خط کشتیرانی آلمانی که درهفته جاری خبر از تعدیل نیروی کار مازاد داد، پیش بینی درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک EBITDA خود را از 450 میلیون یورو به 200 میلیون یورو (233 میلیون دلار) تقلیل داد. برآورد مذکور در پایان سال 2017 میلادی بر روی 410 میلیون و 900 هزار یورو قرار گرفته بود.

کشتیرانی هاپاگ لوید در گزارش سه ماه نخست سال جاری میلادی خود تایید کرده بود، به شرط اینکه ادغام با کشتیرانی UASC اتحادیه عرب هم افزایی مورد انتظار را فراهم کند و نرخ کرایه حمل به سطح بالای پیش بینی شده برسد، درآن موقع است که شاهد روند افزایشی سال به سال درآمد در سال جاری میلادی خواهیم بود.

این گزارش در پایان نوشت: روند افزایش مستمر وچشم گیر پیش بینی نشده در هزینه های عملیاتی به ویژه هزینه های مرتبط با سوخت وافت نرخ های چارتر به علاوه روند کند کمتر ازحد انتظار بهبود نرخ کرایه حمل، شرایط را به گونه ای متفاوت از آنچه پیش بینی شده بود، برای کشتیرانی هاپاگ لوید رقم خواهد زد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار