۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

اوپک؛ عرضه، سرمایه گذاری، تعادل

اوپک؛ عرضه، سرمایه گذاری، تعادل
رئیس آرامکو عربستان گفته است: سرمایه گذاری در صنایع بالادستی نفت پس از آنکه از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ میلادی با افت همراه شد، حال نیاز به یک جان بخشی دوباره دارد.
کد خبر: ۸۱۱۳۹
به گزارش گروه بین الملل مانا، رئیس شرکت نفتی آرامکو عربستان سعودی که اخیر در سمینار بین المللی اوپک در وین سخن گفته، معتقد است: آنچه ما در آرامکو انجام می‌دهیم، سرمایه گذاری‌های بلند مدت در بخش‌های بالادستی و پایین دستی است که از زمان افول در این صنعت شاهد آن هستیم. اما آنچه در سراسر جهان متوجه آن شده‌ایم، افت شدید در میزان سرمایه گذاری هاست که بدون شک آینده عرضه را به طور قابل توجهی تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. با این حال و علی رغم آنکه خط سیر سرمایه گذاری مثبت است، کافی نیست. 
وی در ادامه این گزارش ضمن تاکید بر تاثیر جدی عدم سرمایه گذاری بر طرح‌های توسعه‌ای اصلی جدید به استثنا منطقه فراساحلی آفریقا افزود: برای برخی شرکت‌ها که درگیر سناریوی قیمت‌های پایین هستند، امکان سرمایه گذاری بلند مدت و پایدار با قیمت پایین وجود ندارد. درحالی که تعدادی از شرکت‌ها با سطح یکسان سهام سهامداران به بخش‌های کوچکتری تقسیم شده‌اند، میزان سرمایه گذاری‌ها به ویژه در بخش اکتشاف کاهش یافت.
در سمینار بین المللی اوپک پنلی با عنوان «چالش‌های جهانی آینده نفت» وجود داشت که امین ناصر، مدیر آرامکو، Andrew Gould مدیر سابق شرکت Schlumberger و عضو اخیر هیئت مدیره آرامکو، John Hess از شرکت Hess Corp، Gazprom Neft رئیس شرکت استراتژی و فناوری Sergey Vakulenko، معاون شرکت توسعه تجاری Chevron و مدیر اجرایی گروه PLC در آن حاضر شدند و به بحث و گفتکو نشستند.
عضو اخیر هیئت مدیره آرامکو در این باره گفت: افت کوتاه مدت تقاضا نباید برای صنعت تهدید به حساب آید. با این حال به نظر می‌رسد اپراتور‌ها در حال حاضر بر بازگشت فوری سرمایه در نتیجه بهبود نهایی مخارج تمرکز دارند. 
ناصر در ادامه به تاثیرات نفت بر حمل و نقل پرداخت و اولویت گفتگو را اهمیت تقاضای نفت قرار داد و گفت: معتقدم، کامیون‌های سنگین، کشتیرانی و هوانوردی شاهد افت در میزان رشد خود خواهند بود. البته، انتظار داریم ناوگان‌ها به سمت کارآمدی بیشتر حرکت کنند و شاهد کاهش انتشار آلاینده‌ها به دنبال پیشرفت تکنولوژی در آینده محیط زیست باشیم. 
وی افزود: آنچه در حال حاضر افت رشد در تقاضای نفتی می‌نامیم بیشتر به دنبال پیشرفت‌های کارآمد مانند استفاده از موتور‌های احتراق داخلی به جای ابزار الکتریکی و تجدیدپذیر به وجود آمده است. 
در همین راستا، دبیرکل اوپک گفت: این رویداد، رویداد رهبران صنعت انرژی و پرچم داران نفت جهانی است که اهمیت همکاری کشور‌های عضو را بیش از پیش نمایان می‌سازد.
سیمنار سال جاری بر توزیع پتروشیمی به آینده انرژی پایدار تمرکز داشت و همکاری گسترده مقامات و وزرای کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک را می‌طلبد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار