۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲

قوانین 2020 به نفع مالکان کشتی های مجهز به اسکرابر

قوانین 2020 به نفع مالکان کشتی های مجهز به اسکرابر
مالکان کشتی های مجهز به اسکرابرها قادر به مطالبه نرخ کرایه حمل بالاتر در مقایسه با مالکان ناوگان معمولی خواهند بود.
کد خبر: ۸۱۱۲۶

به گزارش گروه بین الملل مانا مالکان کشتی های مجهز به اسکرابرها قادر به مطالبه نرخ کرایه حمل بالاتر در مقایسه با ناوگان معمولی خواهند بود اما در عین حال هزینه های کمتری را متحمل می شوند،  چرا که کشتی های آنها سوخت ارزان تر را می سوزانند.

این گزارش ادامه داد: قوانین استفاده از سوخت با سولفور پایین که از یکم ماه ژانویه سال 2020 لازم الاجرا می شود، سبب خواهد شد جریان نقدیگی آزاد در شرکت بین المللی فله خشک Star Bulk مستقر در یونان برای نرخ کرایه حمل مثبت باشد. برطبق بانک سرمایه گذاری  Deutsche آلمان، شرکت Star Bulk یک ذینفع اصلی قوانین جدید سولفور خواهد بود.

ناگفته نماند" پتروس پاپاس" رئیس Star Bulk در کنفرانسی پیرامون عملکرد این شرکت طی سه ماه نخست سال جاری میلادی، از طرح سفارش ساخت 22 فروند اسکرابر به تامین کنندگان مختلف اروپایی با میانگین هزینه کمتر از سه میلیون دلار برای هر شناور  رونمایی کرده بود.

به دلیل اکتساب های اخیر و هم چنین بهبود فاندمنتال های بازار فله خشک، Star Bulk مسیر تولید نقدی قوی را در سال های آینده طی خواهد کرد. این شرکت اخیر اعلام کرده است، سرمایه گذاری اسکرابرها می تواند جریان نقدی اخیر را دو یا حتی سه برابر افزایش دهد.

"آمیت مهرو ترا" تحلیلگر ارشد بانک Deutsche معتقد است، مالکانی که کشتی های مجهز به اسکرابرها را دارند از طریق بهره گیری از اجاره سفری( Voyage Charter) از یک مزیت رقابتی چشم گیری در مقایسه با اجاره زمانی (Time Charter)  برخوردار خواهند بود.

در اجاره های سفری، مالک شناور مسئول هزینه بندر، سوخت و خدمه های کشتی خواهد بود. در حالیکه در مورد اجاره های زمانی چارتر تنها مسئول هزینه های سوخت خواهد بود. این بدان معنی است که مالکان با اسکرابرها قادر به مطالبه یک نرخ کرایه حمل بالاتر خواهند بودند. در عین حال آنها به طور چشمگیری هزینه های پایین تر را متحمل می شوند، چرا که شناورهای آنها سوخت با سولفور بالای ارزان تر  را استفاده خواهند کرد.

این تحلیلگر همچنین یادآور شد: ظرفیت تولید جهانی اسکرابرها در حدود یک هزار و 250 شناور در سال است که بر آیند کار را محدود خواهد کرد، چرا که  تنها 18 ماه به لازم الاجرا شدن قانون استفاده از سوخت با سولفور کمتر از نیم درصد زمان باقی مانده است و بیش از پنج هزار شناور تجاری بر روی آب قرار دارند.

*جریان نقدی حاصل از عملیات بعد از کسر مالیات، بدون احتساب بدهی‌ها و هزینه‌های بهره شرکت است.*

ارسال نظرات
آخرین اخبار