۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
معاون وزیر نیرو خبر داد:

احداث دو دستگاه آب شیرین کن در خرمشهر و آبادان

معاون وزیر نیرو از موافقت دولت و وزارت نیرو با احداث دو دستگاه آب شیرین کن در شهرهای بندری خرمشهر و آبادان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۱۱۲۴

به گزارش خبرنگار مانا ، حمید رضا جانباز در جریان بازدید از سد خاکی مارد در خرمشهر افزود: به زودی عملیات اجرایی این دو دستگاه آب شیرکن با ظرفیت تولید 12 هزار متر مکعب در شبانه روز شروع می شود.

وی وضعیت آب شرب شهرهای خرمشهر و آبادان را در هفته های اخیر نامناسب و بسیار شور بیان کرد و افزود: دولت از همه توان خود برای کاهش آلام و مشکلات مردم بخصوص تامین پایدار آب در جنوب خوزستان استفاده خواهد کرد.

معاون وزیر نیرو علت شوری آب شهرهای آبادان و خرمشهر را پیشروی آب دریا (خلیج فارس) به عمق رودخانه کارون و بهمنشیر بیان کرد و افزود: کاهش دبی آب این دو رودخانه و کم آبی دجله و فرات نیز در شوری آب بسیار موثر بوده اند.

جانباز در ادامه کاهش نزولات جوی و خشکسالی را در 50سال اخیر بی سابقه خواند.

معاون وزیر نیرو از رساندن آب شیرین از رودخانه کرخه به شهرهای آبادان و خرمشهر در قالب فاز دوم آبرسانی غدیر تا 10 روز آینده خبر داد وافزود: با بهره برداری از این طرح مشکل کمبود آب شیرین در این دو شهر برطرف می شود.

جانباز در بازدید از سد خاکی مارد که به عنوان طرح ضربتی برای جلوگیری از پیشروی آب دریا به کارون و بهمنشیر یاد می شود افزود: این سد قادر خواهد بود تا از پیشروی آب دریا در موقع مد جلوگیری کند و نقش مهمی در شور شدن اراضی کشاورزی و نخیلات خواهد داشت.

در چند هفته اخیر مردم آبادان و خرمشهر با مشکل شوری آب ، گرمای طاقت فرسا و قطعی برق در برخی مناطق روبرو بودند که این وضعیت سبب اعتراض های مردمی شد.

هم اکنون از شدت شوری آب کاسته شده ولی با این حال در بسیاری از نقاط شهرهای آبادان و خرمشهر آبرسانی با تانکر و بشکه های پلاستکی انجام می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار