۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

برگزاری جشن روز دریانورد در بندر خرمشهر

جشن روز دریانورد با حضور جمعی از مسئولان نظامی، مدیران و کارکنان بندر خرمشهر در محل سالن اجتماعات اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر برگزار شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۱۱۲۲

به گزارش خبرنگار مانا ، در این مراسم معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر ضمن تبریک روز جهانی دریانورد گفت: سازمان جهانی دریانوردی در سال ۲۰۱۰ به منظور قدردانی از زحمات و تلاش های دریانوردان، ۲۵ ژوئن برابر با ۴ تیرماه را در تقویم جهانی به نام روز دریانورد ثبت کرده است.

 مهدی فراهانی با اشاره به شعار روز جهانی دریانورد "سلامت دریانوردان" اظهار داشت: سازمان جهانی دریانوردی به منظور اهمیت توجه به سلامت روحی و رفاه دریانوردان این شعار را برای روز دریانورد امسال برگزیده است.

 وی به روز جهانی هیدروگرافی که مصادف با ۵ تیر ماه است نیز اشاره کرد و هیدروگرافی را یکی از عوامل غیر قابل انکار در حوزه پایش، نظارت و حاکمیت مؤثر در دریاها و آبراهه های سراسر دنیا دانست.

 معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه بیانیه دبیر کل سازمان جهانی دریانوردی به مناسبت روز دریانورد را قرائت کرد.

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر نیز در این مراسم گفت: دریانوردی شغل بسیار خطیر و پرمسئولیتی است و دریانوردان در خط مقدم کشتیرانی قرار دارند.

 ناخدا جلیل مقدم افزود: نیروی دریایی با تکیه بر نیروهای بومی و متخصص و با حضور مقتدرانه در آب های بین المللی و آزاد امنیت بسیاری ایجاد کرده است.

 وی اظهار داشت: از سال ۲۰۰۷ تاکنون بیش از ۲۰ هزار فروند شناور توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران اسکورت شده اند و ۳۰۰ مورد نیز درگیری با دزدان دریایی به ثبت رسیده است.

 مسئول امور فرهنگی بندر خرمشهر نیز در این مراسم گفت: در قرآن کریم ۴۱ مرتبه به دریا اشاره شده است و ذکر مقدس دریا تقدیر و تکبیر بسیار دارد.

 حجت الاسلام کریم باویه شغل دریانوردی را بسیار سخت و پرخطر دانست و گفت: دریانوردان با وجود تحمل سختی های فراوان به ویژه دوری از خانواده رسالت خود را به شکل مطلوب انجام می دهند.

 اجرای موسیقی، پخش نماهنگ، ارائه مقاله درباره هیدروگرافی و تقدیر از دریانوردان نمونه منطقه و بندر خرمشهر از جمله برنامه های مراسم بزرگداشت و جشن روز دریانورد در اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر بود.

برچسب ها: بندر خرمشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار