۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰

کره جنوبی در صدد ارتقاء ظرفیت نیروگاه بادی فراساحل

کره جنوبی در صدد ارتقاء ظرفیت نیروگاه بادی فراساحل
دولت کره جنوبی از طرح ارتقای ظرفیت نیروگاه بادی فراساحلی رونمایی کرد، اقدامی که قرار است کشتی سازی داخلی و صنایع دریایی را نیز ذینفع خود بسازد.
کد خبر: ۸۱۱۲۱

 به گزارش گروه بین الملل مانا وزارت تجارت صنایع و انرژی کره جنوبی اعلام کرد، دولت در نظر دارد ظرفیت های انرژی های تجدید پذیر خود را به 48.7 گیگاوایت تا سال 2030 افزایش دهد که 12 گیگابایت از تجهیزات نیروگاه بادی فراساحل جدید به دست خواهد آمد.

 این وزارتخانه افزود: مزرعه های بادی در مکان هایی که از سوی مقامات استانی پیشنهاد داده شود، ساخته خواهد شد، این پروژه ها با صنایع اقیانوسیه و کشتی سازی جهت افزایش رشد اقتصاد محلی متصل خواهند شد.

این گزارش در ادامه نوشت: برای شروع طرح و در کوتاه مدت، دولت از نصب 500 توربین بادی کلاس مگاوایت 500 حمایت خواهد کرد. در میان مدت الی بلند مدت، یک مزرعه توربین بادی دریایی شناور در مقیاس بزرگ ساخته خواهد شد و ابداع تکنولوژی نسل جدید مانند "شبکه سرتاسری" برای کشف بازار خارجی با هدف صادرات نیروگاهای فراساحلی  ایجاد خواهد شد.

کره جنوبی قصد دارد از آلمان به عنوان نمونه مطالعاتی برای هم افزایی بین نیروگاه بادی فراساحلی و صنایع کشتی سازی داخلی استفاده خواهد شد.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که کشتی سازی های کره برای دریافت سفارش ساخت شناورهای فراساحل در تلاش و تقلا به سر می برند.کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی در روزهای گذشته خبر از بستن موقتی یارد فراساحل خود به دلیل کمبود سفارش ساخت نیروگاه فراساحل داده بود.

*نیروگاه بادی دریایی به مجموعه‌ای از توربین های بادی که در دریا برای تولید برق مستقر شده‌اند گفته می‌شود. سرعت باد در دریا شدیدتر از ساحل یا خشکی است از این رو برق را با توان بیشتری می‌توان تولید کرد. این در حالی است که ساخت چنین نیروگاه‌هایی هزینه زیادی را در بردارد*

ارسال نظرات
آخرین اخبار