۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳

ذخیره‌سازی بچه میگو در 2500 استخر پرورشی ساحلی بوشهر

معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات استان بوشهر گفت: در راستای پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر 650 میلیون قطعه بچه میگو در دو هزار و 500 استخر پرورشی ذخیره‌سازی شد.
کد خبر: ۸۱۱۱۲

صغری اشرف در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: امسال پنج هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر در حاشیه خلیج فارس برای پرورش میگو اختصاص یافته است.

وی از ادامه ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی تا تیرماه خبر داد و  بیان کرد: تاکنون 650 میلیون قطعه بچه میگو در دو هزار و 500 هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر ذخیره سازی شده است.

معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه 1.5 میلیارد قطعه بچه میگو نیاز استخرهای پرورشی است تصریح کرد: این بچه میگوها  که در مراکز تکثیر 12 گانه  استان تولید می‌شود درپنج هزار هکتار اراضی ساحلی و پرورشی تا پایان تیرماه  ذخیره سازی می‌شود.

اشرف با بیان اینکه پیش بینی می‌شود، 17 هزار تن میگو  در استان بوشهر تولید شود افزود: پرورش دهندگان میگو استان بوشهر سال قبل در چهار هزار 400 هکتار اراضی ساحلی استان بیش از 13 هزار تن میگو تولید و صادر کردند که امسال این میزان به 17 هزار تن افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اشتغال در مزارع پرورش میگو در استان بوشهر بیان کرد: در هر مزرعه پرورش میگو بیش از هشت نفر به طور مستقیم مشغول به‌کار هستند و این در حالی است که اشتغال غیرمستقیم در این عرصه مانند کارخانه تولید غذا، فرآوری، بسته‌بندی و صادرات بیش از این رقم است.

اشرف افزود: عملیات برداشت میگو در استخرهای پرورشی اواخر مهرماه آغاز می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار