۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

افزایش 55 درصدی واردات از گمرک امیرآباد

مقصد نهایی صادرات کالا از طریق گمرک امیرآباد اغلب كشورهاي روسیه و قزاقستان بوده است.
کد خبر: ۸۱۱۰۹

مدیر کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: در خرداد ماه سال جاری ، صادرات کالا از گمرک امیرآباد 47 هزار و 812 تن به ارزش یک ميليون و  844 هزاردلار بوده است.

امیر جمشیدی ادامه داد:  مقصد نهایی این کالاهای صادر شده از طریق گمرک امیرآباد  اغلب كشورهاي  روسیه و قزاقستان بوده است.

وی خاطرنشان ساخت:  همچنین این میزان صادرات انجام شده نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن 40 درصد افزایش  و از نظر ارزش 18 درصد كاهش داشته است.

به گفته مدیر کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد،  کالاهایی نظیر سیمان ، کلینکر، گچ و سنگ مهمترین اقلام صادراتی بوده اند  که طی ماه گذشته از طریق گمرک بندر امیرآباد صادر شده اند.

جشمیدی همچنين در ادامه گفته های خود به واردات صورت گرفته طی یک ماه گذشته در گمرک امیرآباد اشاره کرد و گفت: در اين مدت 202 هزار و 297 تن انواع کالا به ارزش 55 میلیون و 865 هزار دلار از طريق این گمرک وارد كشور شد ه است.

وی اذعان داشت: این میزان واردات انجام شده از طریق گمرک امیرآباد، نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 55 درصد و از نظر ارزش 39 درصد افزايش داشته است.

این مقام مسئول در استان مازندران، یادآور شد: عمده ترین کالاهای وارده شامل غلات به ویژه جو و ذرت ، آهن آلات  و همچنین روغن و دانه هاي روغني بوده که عمدتا از کشورهای روسیه ، قزاقستان ، ترکمنستان و ترکیه وارد کشور شده است.

وی همچنین در خصوص ترانزیت خارجی انجام شده طی یک ماه گذشته از طریق گمرک بندر امیرآباد اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده در مدت مذکور پنج هزار و 474 تن کالا به ارزش یک ميليون و 939 هزاردلار از طریق گمرک اميرآباد ترانزیت خاریجی انجام شده است.

مدیر کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، یادآور شد: ترانزیت خارجی انجام شده، 84 درصد از لحاظ وزن و 89 درصد از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش داشته است.

به گفته جمشیدی، کالاهایی چون آهن آلات و فراورده هاي نفتي از جمله مهمترین محمولات بوده است که طی یک ماه گذشته از طریق گمرک بندر امیرآباد تزانزیت شده است.

این مقام مسئول در منطقه ویژه اقتصادی همچنین در خصوص درآمدهاي وصولی گمرك منطقه ویژه اقتصادی بندر اميرآباد در خرداد ماه سال جاري اذعان داشت: در آمدهای وصولی گمرک امیرآباد طی یک ماه گذشته به 54  میلیارد ریال رسيده است.

وی تاکید کرد:  اين ميزان در آمد کسب شده در مقایسه با درآمد 81  میلیارد ریالی در مدت مشابه سال قبل از آن به میزان 33 درصد کاهش داشته است .

 

برچسب ها: گمرک امیرآباد
ارسال نظرات
آخرین اخبار