۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

شناور ناجی 8 سرنشینان شناور غرقی را نجات داد

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: شناور باری مسیر بندر دوبی به بندر بوشهر به سبب آبگرفتی غرق شد که امدادگران بنادر و دریانوردی استان پنج سرنشین آن را از مرگ نجات دادند.
کد خبر: ۸۱۱۰۷

نورالله اسعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در بوشهر از اقدام ناجی 8 در نجات پنج سرنشین شناور غرقی در خلیج فارس خبرداد و اظهار داشت: در پی اعلام اضطرار موتور لنج باری که در مسیر دبی به بوشهر در حال تردد بود با مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی دیر مبنی بر آبگرفتگی شدید شناور و احتمال غرق شدن ، بلا فاصله و در کوتاه ترین زمان شناور عملیاتی ناجی 8 به موقعیت اعلام شده اعزام شد.

اسعدی افزود: با رسیدن ناجی 8 به موقعیت اعلام شده و رویت شناور نیمه مغروق به سرعت عملیات انتقال سرنشینان صورت گرفت و هر پنج خدمه لنج باری به شناور ناجی 8 منتقل شدند.

وی با اشاره به غرق شدن شناور یاد شده  اضافه کرد: با توجه به حجم وسیع آبگرفتگی شناور و فرو رفتگی آن در آب، انجام عملیات نجات موتور لنج حادثه دیده امکان پذیر نبود لذا شناور حادثه دیده در همان مکان غرق شد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: شناور ناجی 8 پس از انجام عملیات، به موقعیت خود در اسکله بندر دیر بازگشت و نجات یافتگان را تحویل مسئولین مستقر بر روی اسکله کرد.

اسعدی، با اشاره به اینکه نجات یافتگان در سلامت کامل هستند، تاکید کرد: به فرماندهان و خدمه شناورهای سنتی و لنج‌ها توصیه می‌شود، ماشین آلات، موتور، بدنه و تجهیزات ایمنی و مقابله با حریق شناور را پیش از انجام سفر دریایی کنترل کنند تا در زمان بروز سانحه احتمالی، دچار بحران نشوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار