۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
در بازدید معاون اول رئیس جمهور از کشتی دریتا؛

کریدور چین- اکتائو- بندر انزلی اقتصادی است!

کریدور چین- اکتائو- بندر انزلی اقتصادی است!
حمل از چین به بندر اوکتائو قزاقستان و سپس از بندر اکتائو به بندر انزلی بسیار حائز اهمیت و اقتصادی است.
کد خبر: ۸۱۱۰۵
به گزارش خبرنگار مانا صبح امروز همزمان با افتتاح بندر کاسپین در منطقه انزلی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، آخوندی وزیر راه و شهرسازی، مرتضی بانک رئیس سازمان مناطق آزاد، سالاری استاندار گیلان و مسرور مدیر منطقه آزاد انزلی به همراه دکتر محمد سعیدی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مهندس علی اکبرغنجی عضو هیئت مدیره کشتیرانی و مدیر عامل حمل فله، کاپیتان ترابی زاده معاون فنی بازرگانی کشتیرانی، کاپیتان حمزه کشاورز مدیرعامل حمل کانتینری و کاپیتان باقری نژاد مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر از کشتی دریتا به عنوان اولین کشتی که در بندر کاسپین پهلو گیری کرده است و در این کریدور فعال شده بازدید کردند.
در ابتدا دکتر محمد سعیدی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سخنانی حمل و نقل دریایی از طریق دریای خزر را در قیاس با حمل از طرق ریل، امن‌تر و اقتصادی‌تر بیان کرد و افزود: با گسترش حمل و نقل در این دریای مهم اهمیت اقتصادی بودن حمل و نقل از طریق دریا نیز بیشتر عیان خواهد شد.
در ادامه این بازدید مهندس غنجی عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت حمل فله کشتیرانی ضمن خیر مقدم به مقامات از نقش ویژه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشتیرانی دریای خزر در حمل استراتژیک در این منطقه توضیح داد
وی ضمن بیان این مطلب که حمل از چین به بندر اوکتائو قزاقستان و سپس از بندر اوکتائو به بندر انزلی بسیار حائز اهمیت است، از اقتصادی بودن این کریدور سخن به میان آورد.
در ادامه این بازدید مدیر عامل شرکت سایپا که در جمع حاضرین حضور داشت با تقدیر از همکاری مناسب کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ابزار امیدواری کرد با افزایش ظرفیت شرکت خزر بتوانند در جهت توسعه همکاری‌ها قدم‌های مهمی را بردارند.
در ادامه سالاری استاندار گیلان نیز از همکاری مناسب کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشتیرانی دریای خزر در راه اندازی این کریدور و افتتاح بندر کاسپین تقدیر کرد.
در پایان حاضرین  از سازمان بنادر و دریانوردی، منطقه آزاد انزلی، نیروی انتظامی و گارد ساحلی که شرایط امن و مناسب برای پهلو گیری این کشتی در بندر کاسپین مهیا کردند، تقدیر و تشکر به عمل آوردند .
 
کریدور چین،اکتائو قزاقستان، بندر انزلی اقتصادی است!
کریدور چین،اکتائو قزاقستان، بندر انزلی اقتصادی است!
 
کریدور چین،اکتائو قزاقستان، بندر انزلی اقتصادی است!
 
کریدور چین،اکتائو قزاقستان، بندر انزلی اقتصادی است!
 
کریدور چین،اکتائو قزاقستان، بندر انزلی اقتصادی است!
ارسال نظرات

نظرات کاربران

ناشناس Iran (Islamic Republic of) ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
0
0
با سلام . لطفا پیگیری کنید چرا نفتکش حقوق پرسنل نمیده
آخرین اخبار