۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
دبیرکل سازمان هیدروگرافی:

بدون هیدروگرافی فعالیت بندری ممکن نیست

بدون هیدروگرافی فعالیت بندری ممکن نیست
دبیرکل سازمان بین المللی هیدروگرافی گفت: هدف این سازمان ارتقا استفاده از هیدروگرافی برای افزایش ایمنی دریانوردی است.
کد خبر: ۸۱۱۰۲
به گزارش خبرنگار مانا دریادار مصطفی ایپتیس که در مراسم گرامیداشت روز جهانی هیدروگرافی در تهران سخن می‌گفت: با بیان اینکه هدف از تاسیس این سازمان حمایت از دریانوردی و حفاظت از محیط زیست است، افزود: هدف سازمان IHO ارتقا استفاده از هیدروگرافی برای افزایش ایمنی دریانوردی است.
وی با ابراز امیدواری برای افزایش تعداد اعضای این سازمان بین المللی خاطر نشان کرد: ۳۰ عضو از اعضای سازمان بین المللی هیدروگرافی شورای این سازمان را تشکیل می‌دهد که ایران یکی‌از آنهاست.
ایپتیس ارتقا توانمندی کشور‌ها را در زمینه هیدرو گرامی یکی از اهداف سازمان متبوع خود دانست و تصریح کرد: گسترش پوشش جهانی نقشه‌ها و فراهم سازی زمینه توسعه داده‌های فضایی و دریایی کشور‌ها از جمله اهدافی است که IHO برای تحقق آن‌ها تلاش می‌کند.
وی شعار سال سازمان بین‌المللی هیدروگرافی را ژرفا سنجی براساس پایداری دریاها، اقیانوس‌ها و آبراهه هاست، تاکید کرد: فعالیت‌های هیدروگرافی باید در نقاط مختلف جهان مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
دبیرکل سازمان بین المللی هیدروگرافی با اشاره به اینکه هیدروگرافی ستون فقرات علوم دریایی است، اظهار داشت: بدون این مقوله مهم هیچ کشتی، بندر یا ساحلی نمی‌تواند فعالیت کند.
وی در پایان اظهارات خود افزود: داده‌های دقیق و به روز هیدروگرافی می‌تواند در رقابت و پایداری فعالیت‌های کشتیرانی و دریایی تاثیر بسزایی داشته باشد.
شایان ذکر است مراسم گرامیداشت روز جهانی هیدروگرافی هم اکنون در تهران در حال برگزاری است.
برچسب ها: هیدروگرافی بندر
ارسال نظرات
آخرین اخبار