۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
معاون دریایی سازمان بنادر :

چارت های هیدروگرافی ایرانی عرضه جهانی می‌شوند

چارت های هیدروگرافی ایرانی عرضه جهانی می‌شوند
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در پنج سال گذشته ۱۸۵ هزار سلول چارت دریایی هیدروگرافی حاصل از توانمندی متخصصان داخلی در دنیا فروخته شده است.
کد خبر: ۸۱۰۹۷
به گزارش خبرنگار مانا، هادی حق شناس که در آیین گرامیداشت روز جهانی هیدروگرافی در تهران سخن می‌گفت، با بیان اینکه ایران از سال ۱۳۹۱ در توافقنامه‌ای با شرکت پریمار نروژ برای نخستین بار به تولید و انتشار چارت‌های الکترونیک پرداخته است، خاطر نشان کرد: این چارت‌ها در محدوده آب‌های کشور تهیه و تولید شده‌اند و در پنج سال اخیر ۴۱ سلول چارت از طریق شرکت پریمار صحه گذاری و رفع نقص شده‌اند.
وی با اعلام اینکه این چارت‌ها به صورت منظم در ۷۰ نمایندگی شرکت پریمار در جهان توزیع شده‌اند، افزود: از ابتدای انتشار ۱۸۵ هزار سلول چارت حاصل از توانمندی متخصصان داخلی فروخته و جایگزین چارت‌های آدمیرالیتی انگلستان شده است.
حق شناس همچنین خبر داد: ۱۵ سلول چارت دیگر از محدوده آب‌های ساحلی ایران در دریای عمان و خلیج فارس به پایان رسیده است.
وی در این باره گفت: این چارت‌ها نیز به زودی از طریق شرکت پریمار عرضه جهانی می‌شوند این در حالیست که ۱۷ سلول چارت دیگر نیز در مرحله رفع خطا‌های اولیه است.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص چارت‌های کاغذی نیز تصریح کرد: در این زمینه ایران اقدامات گسترده‌ای را انجام داده است و تاکنون ۴۲ شیت از تولیدات کشور در وب کاتالوگ سازمان بین المللی هیدروگرافی قرار گرفته است.
حق شناس در پایان با بیان اینکه ایران هم اکنون نایب رئیس کمیسیون هیدروگرافی منطقه راپمی است، اظهار داشت: ایران از سال ۲۰۱۹ ریاست این کمیسیون منطقه‌ای را بر عهده خواهد گرفت که به معنای ادامه عضویت ایران در شورای سازمان بین المللی هیدروگرافی تا سال ۲۰۲۳ است.
شایان ذکر است، مراسم گرامیداشت روز جهانی هیدروگرافی با حضور مسئولان و کارشناسان داخلی و خارجی در محل هتل همای تهران در حال برگزاری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار