۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶

اسکله مارینا و آکواریوم منطقه آزاد انزلی افتتاح شد

دقایقی پیش اسکله مارینا و آکواریوم منطقه آزاد انزلی با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.
کد خبر: ۸۱۰۹۶

به گزارش خبرنگار مانا  معاون اول رئیس جمهور و هیئت همراه دقایقی پیش  اسکله مارینا و آکواریوم منطقه آزاد انزلی را افتتاح کرد.

این اسکله که امکان پهلوگیری بیش از ۳۰۰  شناور مسافری – تفریحی به صورت همزمان را دارد در نوع خود در دریای خزر بی نظیر بوده و بزرگترین اسکله تفریحی و گردشگری در پهنه آبی ایران است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حدود 40 میلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از 150 نفر احداث شده است.

مجتمع گردشگری دریایی مارینای منطقه آزاد انزلی دارای بخش‌هایی نظیر اسکله قایق‌های تفریحی، هتل، رستوران دریایی، مرکز ورزش‌های دریایی و امکانات تفریحی مرتبط با ساحل و دریا است که  تا کنون به دلیل نبود اسکله های مخصوص برای پهلوگیری شناورهای کوچک و بزرگ توریستی، هیچ فعالیت و بهره برداری از این فرصت بزرگ در عرصه درآمدزایی و اشتغال انجام نشده است.

در ادامه این بازدید معاون اول رئیس جمهوری به همراه دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی، دکتر کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی و دکتر محمد سعیدی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بزرگترین پروژه آکواریوم کشور که با سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی احداث شده است را افتتاح کردند.
 پروژه آکواریوم و باغ خزندگان کشور با سرمایه‌گذاری خارجی در راستای ایجاد و توسعه زیر ساخت‌های تفریحی و گردشگری منطقه آزاد انزلی احداث شده است.
 طرح احداث این مجموعه تفریحی – گردشگری که با ایده‌ای نو و خاص طراحی شده است شامل بزرگترین آکواریوم و باغ خزندگان کشور، شهربازی سرپوشیده، سینما‌های چند بعدی، سوئیت‌های اقامتی، تونل اکواریم و بخش‌های تجاری و خدماتی در منطقه آزاد انزلی است که بخش خاصی در این آکواریوم به ماهیان و آبزیان دریای خزر به‌عنوان آکواریوم تخصصی دریای کاسپین اختصاص داده می شود.
 
اسکله مارینا و آکواریوم منطقه آزاد انزلی افتتاح شد
 
اسکله مارینا و آکواریوم منطقه آزاد انزلی افتتاح شد
 
اسکله مارینا و آکواریوم منطقه آزاد انزلی افتتاح شد
 
ارسال نظرات

نظرات کاربران

دریادوست Ukraine ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
0
0
همه چیز هست بجز یک نماد شهری فاخر و بلند مرتبه که جای آن در مرکز این مجموعه تفریحی خالی است.

انزلی بیش و پیش از یک مجموعه تفریحی، نیازمند یک سمبل شهری و یک نملد مرتفع و عظیم است که شناسنامه انزلی باشد.

این نیاز در همه شهرهای ساحلی ایران وجود دارد.
آخرین اخبار