۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰

صادرات پنج هزار راس دام زنده از بندرشادگان به قطر

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از بارگیری و صادرات شش هزار راس دام زنده (گوسفند) از بندرگاه شادگان به مقصد کشور امیرنشین قطر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۱۰۹۲

به گزارش خبرنگار مانا ، عادل دریس افزود: این محموله دام زنده پس از قرنطینه و انجام مراحل بهداشتی با پنج فروند شناور باری ایرانی به قطر صادر شد.

جمهوری اسلامی ایران پس از اعمال تحریم های اقتصادی و محاصره زمینی ، دریایی و هوایی قطر از سوی عربستان سعودی ، امارات ، بحرین و مصر در سال گذشته ، آسمان و بنادر جنوبی کشور را بر روی قطر باز کرد و پس از آن بنادر تجاری خوزستان برای صادرات کالاهای مورد نیاز این کشور بخصوص مواد غذایی و دام زنده فعال شدند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه افزود: رونق کسب و کار و بازرگانی و به دنبال آن ایجاد فرصت های اشتغال از طریق تخلیه و بارگیری مواد معدنی، محصولات کشاورزی و دامی در اسکله تجاری شادگان از اهم اهدافی است که با احداث و راه اندازی این اسکله تجاری توسط سازمان بنادر و دریانوردی دنبال می شود.

وی بیان داشت: برخورداری این بندر از امکانات و تجهیزات مناسب، موجب استقبال روزافزون بازرگانان برای بهره گیری از آن برای  صادرات کالاهایشان شده است.

شایان ذکر است در فروردین ماه سال جاری نیز محموله 1600راسی دام زنده ازاین بندر به مقصد کشور قطر صادر شد.

دام زنده ، پودر سنگ ، سنگ های ساختمانی و سیمان مهمترین کالاهای صادراتی از بندر شادگان بوده است.

فاز اول بندر تجاری شادگان در آبان ماه 1394با حضور مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی و مسئولان ارشد استان خوزستان به بهره برداری رسید.

این بندر از طریق خورهای تالاب شادگان به آبهای نیلگون خلیج فارس متصل می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار