۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی:

پرداخت غرامت به خسارت دیدگان "سانچی" قطعی است

پرداخت غرامت به خسارت دیدگان "سانچی" قطعی است
مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پرداخت غرامت به خسارت دیدگان "سانچی" قطعی است و ارتباطی به تعیین مقصر سانحه ندارد.
کد خبر: ۸۱۰۸۴
به گزارش مانا، نادر پسنده با بیان اینکه در مقوله بررسی سوانح دریایی مسئولیت کمیته بررسی علل سانحه، شرح سانحه است، افزود: کمیته بررسی علل سانحه تشخیص می دهد که دقیقا چه اتفاقی رخ داده است و با استفاده از شواهد و تجهیزات موجود و نیز مصاحبه هایی که انجام می شود کمیته بررسی علل سانحه به شرح سانحه دست می یابد؛ شرح سانحه سانچی نیز همان گزارشی بود که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به مردم ایران ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه تعیین مقصر سانحه موضوعی حقوقی است که در بررسی علل سانحه به آن پرداخته نمی شود، اظهار کرد: طبیعی است که از نظر حقوقی هر کدام از طرفین سعی دارند کمترین قصور را بپذیرند و طرف مقابل را مقصر اعلام کنند، موضوعی که وکلا برای تشخیص آن به دادگاه می روند و به نتیجه می رسند.
مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی شرح سانحه را ابزاری برای جمع بندی حقوقی سانحه دانست و گفت: در گزارش مربوط به شرح سانحه نفتکش سانچی قید شد که کشتی چینی کریستال در یک زمان نامناسب چرخش به راست نامحسوس داشته و ما معتقدیم که این اتفاق علت اصلی سانحه است این درحالی است که طرف مقابل می گوید حتی اگر کشتی فله بر چینی چرخش به راست نامحسوس داشته، به چه علت سانچی مراقب نبوده است.
 پسنده با تاکید بر اینکه تقسیم تقصیر مربوط به سانحه در مراجع حقوقی صورت می گیرد، اعلام کرد: ایران شکایت مربوط به رسیدگی سانحه سانچی را در دادگاه کشور هنگ کنگ مطرح کرده است.
 وی ادامه داد: اگر منظور از پیگیری حقوقی بررسی سانحه، دستیابی خسارت دیده ها به غرامت باشد، باید بگوییم که این مسئله اصلا ربطی به دعوای حقوقی ندارد چرا که کشتی، کارکنان آن و محموله همگی بیمه هستند و بیمه نیز این خسارت را پرداخت می کند.
مدیر کل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی درباره اینکه احتمال پرداخت نشدن غرامت به خسارت دیدگان وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: رسیدن خسارت دیدگان به غرامتشان قطعی است و ربطی به دعوای حقوقی ندارد و دعوای حقوقی بین بیمه هاست که کدام بیمه سهم کمتری را پرداخت کند. در عین حال برای خسارت دیدگان فرقی نمی کند که خسارت خود را از کدام بیمه دریافت کنند.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار